söndag 16 september 2012

Göteborg, tur och retur!

I går blev det en minst sagt spontan resa till Göteborg och Liseberg. Eftersom Jannika hade en planerad tur dit upp hängde jag och Lova med på ett litet hörn. Eller litet och litet, vi hade hela baksätet för oss själva. Klockan strax efter 11 stod jag och Lova med Jannikas bil i det stora parkeringsgaraget till vänster om Lisebergs entré. Vi hade släppt av Jannika och hennes sällskap vid Ullevi innan dess. Efter att ha betalt avgift på bilen och tagit oss in på Liseberg fick vi en helt fantastisk dag med många åkattraktioner, lunch och glass. Något litet handlat blev det också i butikerna på området. Höjdpunkten, tyckte Lova, var när ett gäng gröna kaniner ( välkända för de flesta) korsade vår väg med en stereo på hög volym. Till det dans och spex med barnen! Lova vägrade att kramas med dem, men tog den ena lite försiktigt i hand. När klockan blev tre hade vi åkt de flesta attraktioner som passade barn under 110 cm, både en och två gånger, så vi hoppade in i bilen och åkte mot skanstorget i Linnestan, mina gamla hemmakvarter! Där parkerade vi och tog en shoppingtur i Haga.  I Villervalla butiken blev det tre olika byxor åt Lova och en himla massa inspiration. Resten av det jag ville ha tänker jag beställa här hemifrån på www.villervalla.se! En butik på nätet som är väl värd ett besök.

När klockan närmade sig 16.30 åkte vi mot Ullevi och plockade upp vårt sällskap och sedan bar det av mot Mc Donalds utanför Göteborg där vi åt kvällsmat innan en nästan tre timmars lång färd mot Osby tog sin början!

En underbart rolig dag med mycket skratt och glädje, så som det ska vara!

6 kommentarer:

  1. Det är alltid kul med spontana turer och Liseberg är jätte fint. Tyvärr är det så dyrt att gå in så jag är glad att mina döttrars pappa tog dom med sig i somras så jag slapp denna gången. Det handlar om tusenlappar för tvåbarnsfamiljen.
    // Carina

    SvaraRadera
  2. Aaaa Liseberg det är så fint där mycket bättre än Grönan och det säger jag trots att jag är STHLMs bo:) Mycket folk? När stänger de egentligen? Allt bra med er? / Kajsa

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att bara kunna hänga på till stan sådär! En dag på Liseberg med ditt lilla yrväder, jag är smått avundsjuk. :) Trevligt också att kunna shoppa något när ni ändå var iväg. Jag förstår att det blev en bra dag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Bilderna då? :) Kramkram nyfikna Mia

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Kikar in och kollar om du skrivit ngt!
    tänker på dig!
    kram <3

    SvaraRadera