fredag 23 september 2011

Den lilla djävulen på min axel styr och ställer




Det är kväll, men inte vilken kväll som helst utan fredagskväll! Middagen är avklarad och Lova har somnat efter mycket om och men. Den lilla var på ett gasen-i-botten-humör hela eftermiddagen och kvällen i dag. Hon provade mitt tålamod flera gånger bland annat genom att doppa bröd i sin dricka samt kasta en tomat tvärs över hela köket. Jag bet ihop och räknade tio efter konstens alla regler. Jag är trött, PMS-häxan inom mig är på besök! Jag bad henne dra åt fanders, men vad hjälper det när hon har kommit för att stanna i en vecka. Hon tar in på "mitt hotell" och tar över mitt liv. När jag borde ha varit lugn ser hon till att jag blir skogstokig. När jag borde ha ätit grönsaksstavar med dipp får hon mig att äta choklad och glass. Hon gör så att min mage blir svullen som en ballong och benen känns tunga. Min hy förvandlar hon till en dassig sorglig historia som inte ens de finaste och dyraste krämerna rår på. Jag knaprar vätskedrivande för att få igen mina byxor...hon...ja, hon bryr sig inte ett dugg. Jag har hotat henne, jag har sagt henne ett sanningens ord....ja, jag till och med gav henne på käften en gång....men vad gör det för nytta? Ingen nytta alls!



PMS-häxan i kombination med en krävande Lova fick mig att ställa in promenaden med Jannika ikväll. Jag läser en tidning, dricker lite gott tee, slötittar på tv och bloggar. Det är ungefär vad jag mäktar med. I morgon ska jag och Jannika ut på shoppingrunda i Kristianstad. Jag bör hålla i pengarna, hålla plånboken stängd, men för att det ska ske krävs det största mest avancerade hänglås ni kan tänka er....i synnerhet när PMS-häxan också är med. Hon sitter där på min axel och berättar för mig att svullnaden och irritationen kan dämpas av ett riktigt bra köp! Hon är som djävulen själv, ni vet med horn i pannan! Enda problemet är att det finns ingen ängel, ingen motvikt! Alltså slutar det ofta med att PMS-häxan får rätt!



När sanningen går upp för mig....när jag inser att hon lurat mig....ja, då är hon försvunnen och blödningen tar vid!

4 kommentarer:

  1. Haha, vilket bra inlägg. Min vecka är liknande, bara det att svullnaden börjar redan två veckor innan det är dags. Kul? Inte alls, ballongmage ogillas.

    Hoppas du får en fin lördag med en lugn dotter.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahah så jävla braaaaaa skrivit!
    Samma här vad det gäller PMSen som du vet:(
    Det är ett levande helvete två veckor innan

    Hade ni en bra shoppingtur
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Haha=)=)
    Hoppas du inte gjorde
    något impulsköp som
    du ångrade sen=) Jag
    skrattar så tårarna
    rinner när jag läser
    detta inlägget=)
    Du kan verkligen roa du!
    Själv är jag förskonad
    från pms än i alla fall
    Kram Sandra=)

    SvaraRadera
  4. Jo det blir ju ofta så att elände kan göras om till något kul när man skriver om det. För min del skriver jag hellre så här än gnäller om min situation:)

    Sandra R, jo men två veckor innan är inget ovanligt här heller...

    Kram på er alla med eller utan PMS;)

    SvaraRadera