onsdag 29 september 2010

En bra kompis!

I går kväll lämnade jag en rastlös och gnällig Lova med sin pappa på nedanvåningen och tog med mig tidningen Mama upp på andra våningen. Där la jag mig i vår säng och sjönk djupt in i tidningens värld. Det var det bästa jag gjort för mig själv på länge! Så lite betyder numera så mycket för välbefinnandet. Jag verkligen älskar den tidningen, den passar mig som handen i handsken. Innan jag fick Lova hade jag svårt att hitta en tidning som passade just mig. Jag provade Amelia, Hennes (när den fanns), Damernas, Cosmopolitan och ja, you name it! Jag tror faktiskt jag gav alla tidningar en chans och det slutade med att jag tecknade en prenumeration på Hennes. Den var helt ok, men helt plötsligt försvann den från markanden! Tidningen Mama innehåller mode, skönhet, intressanta artiklar om andra föräldrars vardag och öden, tips på bra shopingställen på nätet och lite skvaller. Recepten finns där, men de kan jag vara utan! Jag saknar dock horoskop! Inte för att jag litar blint på astrologin, men i bland stämmer det oroväckande bra;) Mama får mig att varva ner, känna lycka,få inspiration och se saker och ting ur andra synvinklar. Den kan få mig att tänka om, ändra inställning! Den verifierar och falsifierar mina teorier, tankar och idéer.

Den är en bra kompis!

1 kommentar:

  1. Älskar också den tidningen men läser inte varje nummer. Köper den sporadiskt.
    Kramkramkram

    SvaraRadera