torsdag 16 september 2010

Funderingar!

En uppsägning av lägenheten vi har i Göteborg innebär ju en hel del positiva saker också, inte bara tråkiga som jag har känt fram tills nu. När vi flyttade söderut lämnade vi kvar en hel del saker i källarförråd och även uppe i lägenheten då den hyrdes ut delvis möblerad till studenter. Dessa möbler är våra igen och där är speciellt en möbel som jag hoppas har klarat livhanken. Det är vår fina tv-bänk från BoKoncept. Den är i valnöt och passar jättebra tillsammans med vårt vitrin. De köptes ju för att matcha och visst har jag saknat bänken. Om den är fin så ska vi ha den igen. Detta innebär att den fula vita bänken under tv:n försvinner. Sedan har vi ett bord från EM med två höga stolar, vårt gamla köksbord. Detta kan Per ha och äta vid på företaget, perfekt! Sedan finns det en avlastningsbänk till köket, också från EM. Den kanske blir fin i vårt kök annars får vi skänka den till mamma och pappas nya altan. De kan behöva en avlastningsbänk där ute när mat serveras. Det bästa av allt är ändå att tvättmaskinen och torktumlaren får följa med ner hit och på vår nyrenoverade toa finns uttag för dem!

Äntligen får jag också hem alla mina böcker som står i lådor i källarförrådet. Den stora utmaningen nu blir att göra plats för alla här. Jag har funderat på någon slags förvaring i vårt sovrum. Förvaring med stängda dörrar, för det fulaste jag vet är när man ser böcker som står öppet. Dessutom dammar det något så fruktansvärt!

Den sista november är dagen då lägenheten i Göteborg måste vara i toppskick och alla sakerna ute. Tre nyklar ska finnas, vilket det tyvärr inte gör, så vi får kopiera en ny.
Sedan blir det bye bye till Göteborg på ett ganska definitivt sätt.
Det är inte annat än att man fäller en tår!!

6 kommentarer:

  1. Ett avslut som kanske bär något gott med sig får man ju tänka.

    Om ni inte vill ha kvar TV-bänken ni har ni så har du spekulanter här! :)

    Hoppas ni mår bra. Kram Janina och William

    SvaraRadera
  2. Hej Janina! Ja vi får hoppas det för något gott med sig, vilket jag tror:) Nej, tv-bänken ska ut om den andra bänken är i bra skick.Så då ska jag tänka på er...
    Vi mår bra här, ni också? Ha det gott
    Kram på er

    SvaraRadera
  3. Jo det är bra med oss. William har varit sjuk men är frisk nu. :) KRam

    SvaraRadera
  4. Härligt att ni mår bra, nu är det helg:) Hur går det på skolan? Är det som du hade tänkt dig?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Ja fast om ni bestämmer er för gbg igen kan ni ju köpa ngt. Allt behöver ju inte vara så definitivt, eller hur?! :-) Och den lägenheten hade väl vart fel för er ändå, även fast ni flyttar upp igen. Man vill väl inte bo mitt i smeten med en liten Lova som vill springa fritt ute o cykla och inte andas avgas ;-)
    Ja ang torpet, det är ju ett torp så det är liksom inte läge alls att ta in moderna saker, lågt i tak, trägolv och vedspis... inget rinnande vatten o inget badrum... så har vi bara renoverat skafferiet (=kök) samt lillrummet o allt det andra får vänta, det innebär att tapeterna är cirka 40 år gamla... minst... så man fick välja ngt som går ihop. Men jag skulle gärna välja nya tapeter till alla rum, det finns så många fina nya torpatapeter :-)
    Ha en fin söndag vännen,
    KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Hade missat svara här! Blir väl så när kommentarerna går rätt in utan att jag granskar dem;) Jaja, i alla fall, Caroline, visst skulle vi kunna köpa nåt.Det funkar ju, men sedan Per öppnade verkstan här känns det som vi blir här. Därför kändes det så definitivt att lämna Göteborg. Risken är ganska liten att vi flyttar dit upp igen, men jag älskar ju den stan, så därför känns det tråkigt och lite ledsen är jag allt:( Nej, att bo där i en liten trea hade vi inte gjort mer, men att ha det förstahandskontraktet är alltid bra om man vill byta till en större lägenhet i stadens utkant.
    Kram

    SvaraRadera