torsdag 30 september 2010

Västerut!

Per stängde verkstaden kl 7.30 (en halvtimme efter öppnandet) i dag och begav sig mot Göteborg för att leverera kosttillskott. Det kan vara sista vändan dit om det vill sig illa. Anledningen till det är att det just nu behövs köpas in varor för 25 000 kronor och snart kommer det att behövas köpas in varor för runt 30 000 kronor. Kuljul, säger jag bara! Är det värt pengarna, är nu frågan Per ställer sig. För fyra år sedan kostade varan som nu kostar 25 000 kr endast 6000 kronor, vilket är en sjuk höjning under dessa åren. Det handlar om smaksättningar till protein och gainer. Tre olika smakämnen, jordgubb, choklad och vanilj går alltså lös på denna hutlösa summa. Pengar som kanske hellre skulle satsats i verkstan!

Som sagts en gång, men som tål att påpekas igen. Jag skulle aldrig ha nerver till att vara multiföretagre. Jag hade slitit mitt hår, ätit på nätterna och fallit i koma över skrivbordet och sist men verkligen inte minst, varit en värdelös mamma!

Heja min duktiga sambo!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar