onsdag 17 november 2010

Bryt sockermissbruket (missbruk är dock aningen överdrivet i detta fall)

Då var det sen kväll igen! Dagarna fullkomligen rasar iväg. Jag hinner knappt med det jag ska göra. I dag städade jag ur vaskskåpet och dammsög. Handlade mat och hängde in tvätt i klädkammaren. Ja, ni vet måsten i vardagen. Saker man är tvungen att göra för att det ska rulla på. På tv har jag Kvällsöppet, ett av de få program jag faktiskt inte brukar missa tillsammans med Efterlyst. Båda programmen går i dag, onsdag, och jag sitter bänkad! Samhällsfrågor är ett av mina största intressen. Kvällsmyset består av apelsin och kiwi och det finns en anledning till det. Jag bestämde mig för fyra dagar sedan att dra ner rejält på glass, kakor, godis, chips och liknande. Med rejält menar jag att jag kan sträcka mig till att äta något av de sakerna max en gång per vecka, inte mer! Det har nämligen blivit liiite väl mycket på senare tid och det visar sig på vågen. Den förut så ordentliga Jennie, som bytte ut mål mot dietsoppor och måltidsbars med mycket protein finns inte längre! Jag behöver komma tillbaka på banan igen! Man får ALDRIG kasta in handduken, det är min filosofi;)

Nu sitter ni där ute och tänker, å din envisa åsna, sluta nu med din viktnoja, du blir ändå aldrig lika smal som före graviditeten. Inse!! Så säger även den "lilla djävulen" som viskar i mitt ena öra, men jag slår dövörat till. Jag ska ner på den vikten jag hade innan Lova föddes! Jag promenerar, jag cyklar, men så länge jag häver i mig massor med gott händer inte ett skit på vågen. Ren fakta!

Nya tag!

2 kommentarer:

  1. Sluta nu din envisa åsna hahaha! Jag kom aldrig tillbaka till min vikt efter Malcolm och efter Henry var jag 15 kg för mycket. Nu 5 kilo kvar. Tror aldrig jag går ner dom. Kramkramkram

    SvaraRadera
  2. ;) Neeeejdå du har inga fem kilon kvar...
    KRAAAM på dig

    SvaraRadera