lördag 27 november 2010

En olycka kommer sällan ensam!

Ett bekant talessätt som faktiskt passar riktigt bra med vår verklighet de senaste dygnen. Att Lova är febrig och förkyld vet ni redan, men ni visste inte att vår frys gick sönder i går kväll och när maten började kännas mjuk förstod vi att något var fel. Klockan var 23.30 när vi fick starta ett desperat storkok. Det blev kasslergryta, kycklingfilér stektes, korven la vi i kylen och tyvärr fick vi slänga bär. Vi orkade inte baka kakor också;) Vi kokte upp all fisk vi hade till katten som var den enda som njöt av situationen. Sist men inte minst plockade vi is ur frysfacken för att minska översvämning på golvet. Vi hade tur för att det fanns inte jättemycket mat i frysen! I dag gjorde vi gryta på kycklingfilén och det blev smaskens!!

Sen blev det ingen Göteborgsresa (trots väldigt hårt hållna tummar) Lova är inte i skick för 23 mil i bilen och övernattning borta. Per kom med den briljanta idén att vi väntar till i morgon. Snacka om att skjuta upp något. Vi skulle åkt i fredags!!

I brist på annat putsade jag de fyra fönstren vi har på nedanvåningen och fick upp stakar och stjärnor. Sedan dammsög jag alla golv, tvättade sängkläder och krympte en vit linnegardin! Klumpigt!!! Som tur är har syster Johanna lovat att jag ska få tyg från Mairo av henne. Riktigt fina tyger som jag ska skicka till sömerskan direkt på tisdag. Jag behöver gardiner till köket och till vårt sovrum. Mitt i fixandet kom pappa på besök så att det blev en välförtjänt vila i soffan med en kopp tee

Ha en riktigt fin kväll för det ska jag ha!

2 kommentarer:

  1. Nej va jävligt med frysen:( (förlåt mina svordomar men du vet hur jag e)

    SvaraRadera
  2. Hahah, jag vet exakt hur du är Maria;) och du, det gör mig inget! Jag svär nämligen en del själv (ful ovana)

    SvaraRadera