tisdag 9 november 2010

Just nu, glöggkväll!


När vi storhandlade tidigare i kväll fick jag syn på Blossa Glögg och det går inte jag förbi utan anledning;) Jag tar alltid en flaska eller två. Glöggen är ett av julens bästa inslag. Visst, det är inte jul än, men ju tidigare man smygstartar med glöggen desto mer kan man dricka på ett år. Man får inte vara dum!

I eftermiddag har vi haft besök av mina goa tvillingsystrar och deras barn. Lova sken upp när Hilma och Agnes kom in. Bobbycar åkte fram, alla böcker hon hade i tältet samt säcken med klossar. På bordet dukades nybakade bullar, pålägg, skivad gurka och röd paprika upp med en stor förpackning juice. Syrrorna och jag kollade inredningsbloggar, inredningssajter och diskuterade tyger. Alla är sugna på lite förändringar på hemmaplan!

Dagens bästa: Jag rengjorde kylskåpet!

Lovas dagliga framsteg: Med plastpallen på toa har Lova insett att man kan klättra upp lite varstans om man flyttar på den. Nu senast blev pallen en bra hjälp när Lova skulle ha en napp ur nappboxen som stod på köksbänken.

Dagens glädjeämne: Den fina fällen jag fick till Lovas vagn av en kollega på jobbet

3 kommentarer:

  1. Mysigt ni har det! Hur gammal är din systers flicka nu igen?

    SvaraRadera
  2. Josses Hilma är två månader äldre än Lova, alltså 21 månader! Johannas Agnes är 5 år. Kraaam

    SvaraRadera