måndag 29 november 2010

Pinsamt

I dag kom gubben från vitvarubutiken och skulle titta på vår söndriga frys. Det första Lova sa när hon fick syn på honom var "pappa" och så pekade hon med hela handen!! Aningen pinsamt för mig;) Senare kom jag fram till att det var fotot av Per som hänger på kylskåpet där han stod som Lova pekade på. Inte på Fabror Vitvara. Jaja hur som helst, det var pinsamt!! Han skrattade och började en konversation med Lova som satt och åt apelsin vid bordet. Glada nyheter, vi får en ny kyl/frys. Vår kunde inte lagas för den läcker kylgas och det kan man liksom inte göra något åt. Jag sa åt honom att fixa en ny spis åt oss också för vår är kass, ful och svår att göra ren. Han konstaterade att den är från början av 90-talet och lugnade mig med att den säkert snart skulle tappa livsgnistan. Hoppas han har rätt!! Vad det gäller diskmaskinen så fungerar den just nu bara på ett program så även den har sett sina bästa dagar. Smittar det av sig i köket eller? Man börjar undra!! Tur att vi bor i hyresfastighet i sådana här lägen;)

Från Göteborg och lägenheten där fick jag i går tre vita plastboxar för skor (från IKEA) Perfekta till vår klädkammare. Dessutom en stor helspegel, en mindre avlång spegel som också är ett nykelskåp och en lång list med krokar för upphängning av kläder etc. Allt i ek och är inköpt på "Annorlunda rum" Jag funderar så det ryker var jag ska göra av alla saker. Per fick två avlånga svartlackerade väggfasta hyllor som han ska ha på sitt kontor. Lampor, vinglas och ett tygstycke som prytt en vägg var också med i packningen!! Lampan kan bli fin i vårt sovrum, men var gör jag då med den svarta kronan som hänger där nu, hmmm!! Inte lätt det här!

Allt som ska vara i vårt sovrum står just nu på golvet där uppe och väntar på att bli uppsatt. Allt går i valnöt. Ett träslag jag gillar skarpt! Här är massor att pyssla med och jag älskar det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar