fredag 11 mars 2011

Black Swan

I går såg jag då äntligen Black Swan. Den oscarsbelönade med Nathalie Portman. Filmen var helt klart bra, sevärd! En fyra av fem möjliga får den av mig. Den handlar om en tjej som lever för balletten. Hon äter, sover och andas ballett. Hennes målsättning är att få bli The swan i en kommande dansuppvisning. Konkurrensen om rollen är stenhård! Vägen fram till rollen är inte helt enkel och den kräver sin huvudrollsinnehavare, en person som inte backar för något. En perfektionist! Mannen bakom dansuppvisningen har förutfattade meningar om henne, vilket gör att det skär sig lite mellan dem till en början.

Jag tänker inte avslöja mer än så här eftersom jag misstänker att många av er ska se den.
Det brukar bli så med oscarsbelönade filmer!

2 kommentarer:

  1. Ska se den i kväll så vi får väl se vad jag tycker sen:)

    SvaraRadera
  2. Såg den och älskade den. Den höll mig fast i ett stadigt grepp och det var spännande hela tiden typ:) Henke tyckte den var sådär så det är nog en tjejefilm:)

    SvaraRadera