söndag 27 mars 2011

En fyndig söndag i shoppingens tecken!

Helt nya Kavatskor (lära-gå-sko) för en liten bebis. Kostnad 50 kronor...som hittat! De gör sig inte alls på bild, de är mycket finare i verkligheten:)
Plåtburkar med Marimekko mönster som jag fick av syster, en stor och en liten! Jag ska ha dem på toa till bomull och annat smått
Barbapappa cupcake-formar som ska användas till Lovas kalas om ett par veckor!
Barbapappa dvd till Lova som hon tittar på just nu! Den är sådär kan jag säga, lite kass bildkvalité, men den kostade bara 20 kronor.
Cult design ljusstake som jag fick av syrran! Gjord i klarglas och väldigt stilren, helt i min smak! Den gör sig inte heller på bild, tyvärr! Jag ska diska bort klistmärket i botten och putsa upp den lite. Sedan ska den få stå i vårt vardagsrum och sprida värme och ljus


I morse åkte jag och syster Johanna på kläd- och prylmarknad till en närliggande by. Syftet var att sälja saker och kläder som vi inte vill ha längre. För min del var det Lovas bebiskläder som jag ville bli av med, i första hand sådana kläder som jag fått eller ärvt till Lova. Jag är ganska säker på att jag inte kommer att använda dem igen.
Kl 8.30 var vi på plats och la beslag på fyra stora bord som vi nästan fyllde helt med prylar. Johanna sålde sina barns Disney tv-apparater och cd-spelare, Cult design saker, tyger med mera! Mamma hade skickat med diverse saker bland annat en BabyBjörn resesäng, nya leksaker i sin förpackning och lite annat som vi inte ens orkade sätta upp. Johannas saker sålde ganska bra medan mina bebiskläder inte var lika intressanta för målgruppen. Småbarnsföräldrarna var nämligen ganska lätträknade medan pensionärerna var som flugor på socker! Sammanlagt sålde jag ett tiotal plagg, men jag hade säkert över hundra plagg med mig. Jag hade kul i alla fall och gjorde några egna fynd för de pengarna jag tjänade, bland annat ett par oanvända lära-gå-skor från Kavat i storlek 18. Nu håller jag tummarna för att de kommer till användning i framtiden.


Nu är det kväll, en liten Lova är väldigt trött, hon har spenderat en stor del av dagen med sin mormor och gammelmormor. De har fikat, promenerat och busat. Om en liten stund ska hon få krypa till kojs

4 kommentarer:

  1. Köpte också en dvd till M och H på loppis. Skitdålig kvalité men det har väl varit tillfälligheter. Snygga skor! SYnd att du inte fick så mkt sålt men kul att ha gjort ett försök. Kramkramkram

    SvaraRadera
  2. O tjena va billigt för kavat=)=)
    De cupcakesformarna passar Lova bra=)
    I går var vi i nordstan och handlade ny vårjacka till Elvira=)
    men det var inte lätt att hitta någon snygg. Det slutade med en från Åhlens barnavdelning
    Kanske ska byta den, vet ej riktigt! ÅNGEST=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Där har du gjort några fynd ser jag.
    Mycket fina skor men även ljusstaken var fin. Det finns bättre loppmarknader som är till för föräldrar där kan du nog få sålt.
    //Carina

    SvaraRadera
  4. Maria, ja det var nog bara tillfälligehter:)

    Sandra, svårt att hitta jackor till våren!Hur ser den ut? Behöll du den eller?

    Carina, ja jag vet, någon sa det till mig i söndags:) så jag får väl prova lyckan på en sådan loppis i stället!

    Kram på er!

    SvaraRadera