onsdag 29 juni 2011

Snillet snackar!

Utslagen med feber i förmiddags och som en solstråle med stor portion charm på eftermiddagen.

Hej, Lova här!


I dag har jag varit sjuk i feber och mamma stannade hemma från sitt jobb för att ta hand om mig. Vi åt frukost, men jag hade ingen aptit. Jag lämnade både smörgåsen och päronet. Mjölken drack jag upp. Sedan drack jag vatten på flaska som mamma viftade med! Vatten ska tydligen vara kanon när man har feber. Jag hade en lång sovmorgon i dag eftersom mamma kom upp påklädd och klar och hämtade mig ur sängen. Ovanligt! Men, jag var ju så trött, så hängig och varm. Sova var det enda jag kunde tänka mig. På eftermiddagen pratade mamma i telefon, jag avskyr när hon gör det. Tanken om att spexa till det växte sig stark inom mig så gick jag ut på toa och klämde ut en hel tub tandkräm på hela mig, på golvet och på toastolen. Tyvärr gick det snett. Jag fick tandkräm i ögat och kunde inte stoppa gråten som stockade sig i halsen. Mamma kom! Hon suckade! Jag fick ta av mig alla kläder och hoppa in i duschen. Jag grät när strålarna träffade först mina fötter och sedan mina ben, min mage och armarna. Dumma mamma! Efter duschen hittade jag två nappar på toagolvet och livet lekte igen! Mamma virade in mig i en badcape och så fick jag mellanmål. Banan och päron med keso, blääää! Jag hade helst velat ha popcorn vilket jag också berättade för mamma. Jag pekade med hela handen på popcornen i skafferiet, skrek ut min vilja....men är mammor mer trögtänkta än jag från början trodde.


Bosse och jag hamnade i luven på varandra på eftermiddagen. Den pälsklädda mallgrodan trodde att han kunde ta min plats i soffan, men jag visade honom - en gång för alla - var skåpet ska stå. Han sprang med svansen mellan benen till ytterdörren och jamade på mamma att öppna för honom. Mes!


I kväll väntade jag på att pappa skulle komma hem, jag öppnade ytterdörren flera gånger och gick ut i loftgången. Rätt som det var kunde jag inte öppna dörren, mamma hade låst den. Jaha, det var det roliga, tänkte jag! Att man aldrig kan få ha genuint roligt!


I morgon får jag inte heller vara på dagis då jag måste ha en feberfri dag hemma innan jag får komma tillbaka. Mamma har därför bestämt att om jag är lika pigg som jag har varit i kväll så ska hon och jag följa med morfar till sjukhuset. Han ska röntags!

2 kommentarer:

  1. Haha kul skrivet:) Fina lilla sötisen Lova
    hon är verkligen så söt på fotona. Vi måste ses snart igen så jag får krama på henne.
    Vad säger ni om Liseberg? Vi kan i princip träffa er där närsomhelst. Sandra och Danne vill säker också dit.
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Va fin hon är på korten=)=)
    Vi hänger på till Liseberg
    (för att svara på Marias fråga)
    Kram Sandra

    SvaraRadera