måndag 8 augusti 2011

Lycka är....

att kunna gå ut och plocka en underbar bukett med vilda blommor och placera i en enkel glasvas! Här har ni min lyckobukett, plockad på mina föräldrars egen lilla äng.


Lycka är också att åka med mina systrar på en shoppingrunda till IKEA, vilket vi gjorde i kväll. Vi tog bilen och åkte mot Älmhult. Vi åt middag, vi shoppade och vi skrattade.
Vi plockade in våra fynd i bilen medan regnet öste ner, vi ballade ur och vi parkerade på en handikappsruta. Men, vad gör väl det...vi är ju handikappade alla tre, mer eller mindre!
Och så skrattade vi. Johanna och jag kallade Josephine för snålåkaren. Hon är utan bil men tack vare mig och Johanna kommer hon med på shoppingrundor. Hon borde vara förbannat tacksam. Och så skrattade vi. Vi skrattade för att vi är systrar. Som systrar har vi inga större krav på varandra, heller inga agg gentemot varandra. Vi har tålamod med varandra.

Jag har en ny idé om hur toaletten ska se ut på ovanvåningen. Efter det att väggarna målades vita däruppe har jag haft svarta och vita deltaljer i inredningen. Nu ska jag piffa till det med knallrött. Jag köpte därför röda gästhanddukar, tavelram och toaborste. Toalettmattan är röd med en stor vit stjärna på. Jag har en viss förklärlek för stjärnor, kan jag erkänna! Mattan är dock inte köpt på IKEA. Bilder kanske kommer när jag känner mig inspirerad. Ni som följer bloggen vet ju hur seg jag är när det gäller att lägga in bilder på min inredning, bland annat den från Lovas rum som jag lovat sen jag startade bloggen ungefär.

Äntligen fick jag också tag på ytterligare ett trådbackssytem till klädkammaren. Det var inte en dag för tidigt och nu hoppas jag få ordning och reda bland kläderna. En Ribba-ram i vitt hamnade också i varuvagnen. Jag köpte tre sist jag var där, men två krossades under en massa skräp från Pers verkstad. Den kloka mannen kunde inte plocka ut mina inköp innan han slängde sin tunga skit i bagaget och for till tippen. Så även mina nya ouppackade ramar hamnade på tippen. Tack för den!

Det är kväll, vi ser film - Jane Eyre! Men jag har bara ena ögat på filmen och andra här på skärmen. Jag är pigg trots att jag varit vaken sen fem i morse. Nu ska jag ge mig på klädkammaren. Lova sover och jag är pigg i kväll, det kan inte bli en mycket bättre kombination!

Godkväll och så småningom även godnatt!




9 kommentarer:

  1. Är så avundsjuk på dig för dina
    två systrar och allt kul ni gör.
    Skulle så gärna vilja ha
    två systrar men hade varit glad
    för en=)Min bror är en underbar
    person men han är ingen syster=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Härligt med ett ikea besök i regnet för alltid fyndar man något. Blommor som man plockat själv får en att må bra/Kajsa

    SvaraRadera
  3. Ikea har jag haft i tankarna i flera veckor men aldrig kommit till skott. Behöver också tavelramar till posters till M och H`s rum.
    Jag har det så förspänt så jag får blommor av Sandra såna som inte kan säljas till kund:) Varje vecka har jag andra sorteringens rosor, liljor och kallor på vårt köksbord ack vare Sandra.Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Härligt med syskontid! Jag tycker det är toppen att umgås med min syster. Speciellt sen vi blivit vuxna och kan ta varandra för de vi är.
    Just den färgkombinationen du har i badrummet är snyggt. Ser fram emot en bild. ;)
    Hoppas du har en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Haha ja vi hade minsann riktigt roligt , men du syster att vara äldst och barnsligast är en bra kombo tycker jag :) för igår var du VÄRST . Puss

    SvaraRadera
  6. Puss från mig oxå <3 Älskar er systra mina och tack för jag får åka snålskjuts på er, ALLTID!!

    SvaraRadera
  7. Sandra,jag förstår vad du menar. Systrar är speciellt. Att ha en syster eller två är speciellt. Jag hoppas därför att jag får en dotter till i framtiden. Det är det finaste jag kan ge Lova....men givetvis, en bror är bättre än inget syskon alls, hihi;)

    Kajsa, jo visst är det så, alltid fyndar man något...eller träffar man på en gammal sudiekamrat (som jag gjorde i går) Allid lika kul:)

    Maria, ja du har det förbannat förspänt som har Sandra i din närmste krets där uppe i Gbg. Har sett hur fina blommor Sandra plockar hem....det ser inte ut som andrahandssortering i mina ögon:)

    Sandra, precis, det är nu när vi blivit vuxna som det är extra kul att umgås. Det blir aldrig bråk längre. Mina systrar är både mina bästa vänner och systrar i ett. Att jag har två är en enorm bonus!

    Johanna, jasså du, var jag värst? Du då...som kom på den sjuka idén om och ignorera snålåkaren när hon hade hämtat bilen på parkeringen och inte hittade tutan;)Hon gjorde faktiskt det för att vara snäll så vi slapp och bli genomblöta i regnet. Hahahahahha!
    Och du, sluta röka...du är 28 år gammal;)
    Puss och kram till dig

    OBS...du är skyldig mig 500 spänn!

    Josephine, puss tillbaka snålis! Klart du får åka med...men se det inte som en självklarhet;)Hahahaahah

    Såvitt jag vet är inte du skyldig mig några pengar;)

    SvaraRadera
  8. Haha du ska få dina pengar , men du jobbade ju kväll igår och jag hade ingen möjlighet att köra upp med pengarna på jobbet . Men idag ska du få dina pengar och jag är tacksam för du lånade ut så jag kom hem med resten till Agnes rum , nu är det bara till att sätta allt på plats . Puss på dig

    SvaraRadera
  9. Johanna, meeeeeh jag bara skojade om pengarna...det är ingen fara, vi tar det när vi ses nästa gång!!! Agnes rum blir säkert kanonfint nu. Måste åka upp till er och kolla snart. Puss puss littlesis

    SvaraRadera