måndag 10 oktober 2011

Det som kunde ha blivit bra blev superduperbra!



Ni som följer bloggen vet att jag hade lite bry över vilken vinterkänga jag ska köpa till Lova i år. Det är välfärdsproblem men trots allt problem som man ställs inför och måste lösa. Samtidigt ska jag inte stryka under stol med att jag tycker det är ganska kul att leta skor och kläder till henne;) Så problem är väl inte riktigt rätt ord, haha!

Jag började att titta på Viking Chilli fodrad känga för barn och gillade dem skarpt, men backade då priset var för högt. Över 800 kronor för en växande fot, det kändes inte ok! Så jag sökte vidare och hittade denna sko fast i en svart/lila nyans. Märket är Gulliver och ett helt nytt märke för mig. När jag tittar runt på nätet så kostar denna känga cirka 500 kronor och verkar bra i alla beskrivningar. Helt vattentät (det återstår att se), varmfodrad med ett material som liknar fleece, kardborreband över vristen för att slippa knyta skor i tid och otid....justerbara så att man kan öppna upp skon så att den blir vid när man ska ha in lilla foten.

Det verkar vara en helt okej känga och jag var beredd att lägga 500 kronor för den!!!
Sedan hittade jag dem i skobutiken utanför Gekås i Ullared för 340 kronor och tyckte jag gjorde ett superklipp! Dessutom, som om det inte var nog, betalade mamma dem! Hon hade bestämt sig för att köpa vinterskor till alla sina barnbarn detta året.
LYCKA!!

4 kommentarer:

  1. HÄRLIGT!!!=)=)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Gulliver är jättebra skor till jättebra priser! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Nice:) Jag har för mig att M haft ett par Gulliver!
    Kramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Sandra R, okej, då är det hela ännu mer positivt:)

    Maria, minns du hur de var? Bra eller dåliga?

    Kram på er

    SvaraRadera