söndag 16 oktober 2011

Konsten är konstig

Söndagskvällen är här. En helg går alldeles för fort! Här hemma dammsuger vi golv, fixar lasagne i ugnen, tänder ljus och Lova har helt plötsligt hamnat i vasken där hon sitter i uppspolat vatten och plaskar. Pingu går på tv men jag är så innerligt trött på ljuden och musiken att jag snart kommer stänga ner det.

Tidigare i dag var jag, Lova, Jannika och hennes Jimmy i Wanås på konstutställning! Vi tittade på jättestora gummibollar i träden, gungor i träden på onaturligt hög höjd, ett önsketräd där människor hade hängt små etiketter med sina önskningar, trädstubbar gjutna i någon stenmaterial (väldigt naturtrogna) och så stegar i olika former och färger. Dessutom fanns där ett hus med dörrar och fönster, öppen spis och köksbord....men det saknades tak. Mycket originellt. I träden hängde högtalare med inspelade människoröster som rätt som det var skrek Mamma och trots att vi mycket väl visste att rösterna kom från högtalare så tittade vi oss omkring, rent instinktivt! Ja, konsten är konstig...ingen tvekan om det!
Förutom att titta på konst och äta medhavd fika så passade Jannika på att fotografera Lova i omgivningarna. Bilderna kommer tids nog.....

Ha en fin söndagskväll, kanske på återseende senare ikväll:)

12 kommentarer:

  1. Den utställningen vill jag också se! Vet du hur länge den är kvar?

    Mysigt med en liten Lova i vasken. Det verkar ha varit en skön kväll hemma hos er.

    Önskar dig en bra start på en ny vecka! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja konst kan verkligen vara konstigt:) Jag ger inte mycket för konst om jag ska vara ärlig men det är alltid kul att fota barnen
    Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Tack för en härlig eftermiddag Jennie! Lika roligt som vanligt att få träffa Dig och Lovisen :) .

    Tänkte svara Sandra också: Jag vet att de tar inträde fram tills den siste oktober i alla fall, för sen stänger de nog portarna för utställningarna som är inomhus, men parken är alltid tillgänglig, så det är bara att åka dit :)

    SvaraRadera
  4. WOW! Det gick att kommentera nu Jennie, vilken lycka! ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är ganska
    trevligt med konst jag=)
    men inte all konst
    Jag som jobbar som
    florist gillar arrangemang
    över huvud taget=)
    Prova färger och olika
    blommor som man kanske inte
    tidigare provat i hop=)
    Jag hämtar faktiskt lite
    inspiration från konsten=)
    Men den konsten du sett är
    konstig som du säger=)
    Det blir liksom bara absurt
    och frågan jag ställer mig
    är varför för jag förstår ju
    inte grejen med den typen av
    konst. Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Märkligt att allt möjligt kan vara konst egentligen. :)

    Angående fredag: Mitt förslag är att någon/några fixar förrätt.
    Några fixar huvudrätt och
    någon/några fixar efterrätt.
    Vad tycker du?
    Något speciellt du känner för?
    Allergi?

    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Sandra R, va bra där fick du din fråga besvarad av Jannika för jag hade nämligen inte kunnat svara på den:)

    Maria, nej inte jag heller faktiskt! ;)

    Jannika, wiiiihoooo...äntligen ser jag dig här igen vännen:) Tack själva för att jag fick åka mer er dit!

    Sandra, du är allt lite konstnärlig du;) Duktig på ditt yrke är du också, bästa floristen i Göteborg city:)

    Janina, men det där låter som en bra plan:) Jag har ingen allergi alls, inte Josse heller!
    Jag och Josse skulle ju kunna göra något tillsammans. För att kunna göra förrätt måste man veta lite vad som blir till huvudrätt, känner jag! Jag och Josse skulle i och för sig kunna göra efterrätten om ingen annan har tingat den;) Hur många personer kommer?
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ingen har tingat efterrätten. Så fixa ni den :)
    Jag har inte fått veta några allergier heller så det är nog inget.
    5-6 personer blir vi bara :( Men men.. inget att göra åt ju.
    Du och Josse kommer ju och ni är ju viktigast :)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Ok Janina, då fixar vi efterrätten. Fem, sex stycken tycker jag är ganska lagom så att vi hinner prata alla med varandra!
    Ska bli jättekul:) Vi hörs säkert lite närmare fredag misstänker jag;) Kram

    SvaraRadera
  10. Ja visst :)
    Det är ingen annan som nappat på att göra något. Kanske ska jag ta tag i det och så får man bidra med pengar istället. Vad tror du? Känns som om man inte kan vänta hur länge som helst på svar. Det är ju redan onsdag!
    I så fall blir det nog något enklare..
    Kram

    SvaraRadera
  11. Precis, förstår dig!! Gör så och så tar du en slant av alla oss som kommer:)
    Kram vännen

    SvaraRadera