fredag 11 november 2011

Eftermiddagspyssel



Lova har hjälpt till med att slå in sina egna klappar, och det blev så himla fint;)

Mina julklappsinköp är i stort sett färdiga och nu precis pysslade jag och Lova med att slå in några av dem. Vissa paket blir ju inslagna i butiken vilket är alla tiders....det hade blivit väldigt tidsödande att sitta och slå in alla. Ett gäng paket slog jag in när vi kom hem från Ullared då jag hade lite smått som skulle slås in till Lova. Pussel,böcker, spel och så! De paketen finns nu i tryggt förvar hos mamma och pappa. Det kanske blir där vi firar jul och då kan de stanna där så det inte blir en massa släpande på paket hit och dit.

Dem ni ser på bilden är nu stoppade i en julklappssäck och placerade i vår klädkammare i väntan på julafton! För er som inte kan hålla nyfikenheten i styr fram tills julafton kan få veta att i paketen finns följande:

- En vit Brio-spis
- Köksredskap från Ikea (för barn)
- Kastruller från Ikea (för barn)
- Små plastbunkar till köket (för barn)
- En skena som ska placeras ovanför spisen där man kan hänga redskapen (till Lovas kökshörna)
- En svart huvtröja från Nova Star (till Lova)
- En tröja från Nova Star (till Lova)
- Ett par byxor från Nova Star (till Lova)

8 kommentarer:

  1. Lyckliga Lova
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Var har du köpt papper och snören?
    Tack på förhand
    Från en som vill vara lite anonym

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir av att se dina färdiga julklappar!
    Julkappar till tusen! :)
    Jag försöker också få ihop alla klappar nu. Tyvärr ställer ekonomin till det en del. Fick bara 1,5 par tusen (kul) i oktober och det klarar jag inte julklappsinköpen på. Men, lite har det blivit. Dock har jag erfarenheten att pappret blir lite lätt dammigt av att ligga så länge.

    SvaraRadera
  4. Nej, då är det inte lätt att handla....men än är dina barn små och lägger inte så stor vikt vid HUR mycket de får. De blir garanterat glada för det du kan köpa! Sedan får de kanske av mor- och farföräldrar, era ev.syskon? Det blir alltid mer än nödvändigt i slutändan;)
    Jag lägger mina klappar i en stor säck, så slipper jag det tråkiga dammet;)
    Jag tycker det är så himla skönt att ha sånt här klart de sista veckorna innan jul.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. Anonym, pappren är köpta på IKEA, alla tre modellerna i rött/vitt med julmotiv...de ligger i en förpackning med tillhörande etiketter (de som du kan se på paketen)Det gröna pappret kommer från en butik (fick med mig papper hem vid köpet).Snöret kommer från Ullared(Gekås).De har massor med färger att välja bland, jag tog ett vitt och ett svart. Ha det bra!!!

    SvaraRadera
  6. Carina, ja det får vi hoppas...att hon blir glad! :)

    SvaraRadera
  7. Åh herrejösses vad du är ute i god tid. Jag har inte ens hunnit börja kika i butikerna. Men det är ju pengarna som ställer det till här med. Vet dock att de saker som står överst på Ms Gangstress önskelista kommer inhandlas av släkten.. =)

    För övrigt har Mama den vita spisen som Lova ska få, och den gillas skarpt!!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Kiqi, den där spisen är verkligen poppis bland barn har jag märkt! Alla ungar har en:) Har du sett att Brio nu fått en liknande kombination fast med vask och kran. Snygg att ställa bredvid spisen:)Tyvärr finns den bara i rött:( Kanske inte så snyggt med den vita spisen om det står bredvid vartannat? Lovas kusin Hilma har en sån spis också och Lova har aldrig visat intresse för den, det är därför hon får en först nu. Jag ska nämligen göra en liten kökshörna på Lovas nya (större) rum som jag tror hon kommer tycka är jätteskoj:) Bra att ni har en stor släkt som handlar till Mama:)
    Vad önskar hon sig? Det är tur vi inte har några världsmedvetna tonåringar och handla till, för då hade vi blivit ruinerade, haha;)
    Kram på dig

    SvaraRadera