söndag 4 december 2011

Hemma och slappar en regnig söndag i december

I går var jag och Lova på en liten visit hos syster Johanna som var gräsänka. Hennes kära sambo Kim befann sig hos en kompis för att se på fotboll. Johannas bustjejer och min lilla höna höll låda, det vill jag lova. Vad säger ni till exempel om den nya leken " Dansa runt katten?" En katt i mitten och så tre flickor som dansar i ring runt den stackaren. Eller "Vem kan skrika högst?" "Vem kan äta mest?" är också en sådan där populär lek som kommit starkt på senare tid och där kan jag säga att även jag och Johanna deltog. Efter ostbrickan med havskräftor tryckte vi i oss clementiner och chokladtoppar med kokos. Ja vad säger man?
Att Lova och jag gick dit var tur med tanke på kalorierna som senare våldgästade min kropp. I dag hade jag bestämt med pappa att vi skulle promenixa men ösregnet kom emellan. Än är dock inte dagen över så vi får väl se!

2 kommentarer:

  1. Varför ska det vara såååååå tråkigt väder här jämnt! Snack a om att man vill ha sol nu. Snö får det gärna vara, men inte detta regn.
    Ni verkar ha haft en energisk och livad stund helt klart. haha..
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. Nej jag vet, regn är skit!!! Göteborg var värre än Skåne till och med, om det ens är möjligt;)
    Sol, ja tack!!! Stark sol mot knallblå himmel och massor med vit snö. Vi lägger in beställningen nu, Kiqi, så att vi säkert har den till jul
    Kramar

    SvaraRadera