fredag 20 januari 2012

Min och Lovas lugna fredag!



I dag skulle vi egentligen ha följt med Anna, min kompis, till Hässleholm och handlat på ICA Maxi men ställde in några timmar innan. Istället hade vi en mysig heldag tillsammans, jag och Lova. Hon pärlade och jag fixade lunch. Lova fick bestämma och det blev köttfärsbiffar och bandspagetthi. Till det värmde jag upp krossade tomater där jag hade i lite chilisås, färska kryddor, färsk champinjon och lök. Det blev en helt okej lunch och Lova åt med god aptit. När det började närma sig utgång (promenad med vagn) kom syrrans Kim och deras Ebba förbi med ägg och mjölk. Jag ska nämligen (tro det eller ej) baka till syrrans bjudning på söndag. Själv får jag smaka kakan först på måndag under förutsättning att den inte är uppäten;) Min syster ska ha en bjudning på söndag och en på måndag. Vi är bjudna på måndag. Anledningen till bjudningen är hennes födelsedag som var i tisdags.



Lova pärlar en bil med extrastora pastellfärgade pärlor från Ullared! Bilen är en av hennes julklappar som faktiskt har fått ligga orörd i skåpet ända tills nu. I dag kom den till användning!



Trött men spänd av förväntan på boken som ligger i påsen!

Under eftermiddagspromenaden i dag hamnade vi på bokhandeln i byn. Där fanns några böcker som jag vet att Lova hade älskat. Vi köpte en bok - Det snöar i Mumindalen. När jag tog boken till kassan skakade Lova demonstrativt på huvudet, det var inte den boken hon hade tänkt sig! Hon ville hoppa ur vagnen och välja en egen bok. Det hade kunnat bli en, men också tre böcker om hon själv fick välja...och förbaskat dyrt, då bokhandlar inte är optimalt att handla böcker i om man tänker på priset. Jag ignorerade henne och fortsatte proceduren vid kassan. Hon tystnade och tog sedan emot påsen med boken som hon höll i famnen hela vägen hem. Hon bojkottade lekplatsen på hemvägen trots att det var överenskommelsen när vi gick ut. Hon ville hellre hem och läsa i boken och poppa popcorn som hon hade sett mig handla tidigare i dag. Sagt och gjort, vi vandrade hemåt!



Kvällens lektyr! Lovas bok och min tidning. Till det, popcorn och PepsiMax. Om vi hade det mysigt? Japp!

5 kommentarer:

  1. Det måste vara härligt att ha en lugn hemma dag när man har små barn. Kul inlägg och bra foton
    // Carina

    SvaraRadera
  2. Underbar fredag! Fina Lova klart hon förtjänade en bok. Fredag och allt;) Sandra blev kvar med Inez på östra och Danne åkte från bion och dit! Vi har inte hört nåt än. Ring mig sen du ser att jag försökt nå dig! Kramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Carina, tack!!:)

    Mia, visst förtjänade hon en bok!! Jag ringer!!!!

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Vilken fin regn kläder din dotter har var kan jag köpa?

    Hälsning Andrea

    SvaraRadera
  5. Kläderna kommer från Didriksson (jacka och byxa) och är köpta på Outnet www.outnet.se

    SvaraRadera