onsdag 8 februari 2012

Sjukan lockade fram städtanten!

Klockan är halv ett, jag är en nattsuddare som vanligt! Lova somnade sent i kväll och det beror på att hon sov ett par timmar mitt på dagen. På grund av sin sjuka förmodligen, för hon sover nämligen aldrig mitt på dagen längre. Inte hemma, inte på dagis! I dag somnade hon spritt språngande naken i soffan och höjde för en halv sekund ena ögonlocket när jag la på henne en fleecefilt. Jag hade med i beräkningarna att hon skulle kissa ner soffa och golv, men det gjorde hon inte. Det kanske är dags att ta ifrån henne blöjan även nattetid snart...bara för att se om hon är mogen! När hon vaknade två timmar senare var det ingenting som var bra. Hon ville inte ha kläder, hon ville inte gå på toaletten och maten tittade hon inte ens på. Stackars min lilla höna! Hon är väl inte direkt febrig längre, snarare snorig och hängig, samt lite hes. Vi får väl se hur hon är i morgon bitti och vad vi hittar på då.

Ikväll har jag läst bloggar och njutit av min rena lägenhet. Jag städade nämligen ordentligt här under de timmarna Lova sov mitt på dagen. Dammsugningen klarade jag av medan hon var vaken och under tiden hon sov tvättade jag alla golv, skurade toaletterna, putsade teven och hängde in tvätt från linan. Dessutom knöt jag ihop sopor och gick ut med! Funderade på om jag skulle köra överkurs och torka av dörrar och kylskåp också men bestämde mig för att spara det till i morgon om det nu blir att vi får vara inomhus/hemma i morgon också.

Så städtanten har varit i farten i dag!

Till lunch åt vi laxfiléer med ris, harricots verts och riven morot. Lova ville inte ha mjölk utan skrek efter äppelkall. För alla er som inte kan gissa så betyder det helt sonika kall äppeljuice. Ja, varför inte!? Så hon fick äppelkall och jag mjölk. Jag länsade mitt fat och Lova plockade bara ut godbitarna, det vill säga laxen och grönsakerna. På maten blev det ett fruktfat bestående av en jumboapelsin, dyr så in i helskotta per kilo, samt lite banan och kiwi. Frukten gick hem hos Lova, vilket det oftast gör! Ett fat frukt om dagen är det som gäller här hemma de dagar Lova inte är på dagis och får frukt där.

Det är reda med mig, inte sant;)

Nej, nu ska jag sluta älta mitt skit för annars får jag byta etikett från "vardag" till "intresseklubben antecknar"

Godnatt

3 kommentarer:

  1. Precis så där var min son också om han sov "fel" tid. Inget var bra, det var som att han kom ur fas.
    Har du plastad frotté i Lovas säng? Det är kanon att ha när ni kör utan blöja. Räddar sängen och så lätt att köra i tvättmaskinen.
    Vad bra att Lova åt lax och grönsaker istället för bara ris. :) Vilken tur att frukt alltid går ner, tack naturen för det.
    Skönt att ha hemmet städat! Det är underbart att sätta sig ner och känna att det är rent. Solstrålarna kan studsa på fönsterbrädorna istället för att fastna i luddiga små korn. Bra jobbat!
    Ha en riktigt fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med nystädat och lax hur gott är inte det? Hoppas ni kan hitta på lite mer idag och att Lova är frisk. Kramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Sandra, ja sjukan kan verligen få barnen ur fas:( Nej tyvärr har jag ingen plastad frotté i Lovas säng, men det lär jag få skaffa när blöjan snart ryker;)

    Mia,jajemensan i dag har vi varit utanför dörrarna igen:)

    Kram på er

    SvaraRadera