måndag 5 mars 2012

En morgonpigg cykelsugen Lova



Mamma, jag vill åka din cykel!

Mamma, jag vill ha mycket MYCKET socker på filen!

Mamma, jag vill inte ha haklapp!

Ordet mamma ekar i mitt huvud när jag lägger mig på kvällarna. Det kanske inte är så konstigt när jag tänker tillbaka. Det är mycket mamma, hela tiden! Det finaste hon sa i dag var att hon älskade mig. Det säger hon ofta! På väg hem i dag hade vi ingen vagn till Lova så hon fick gå en, för henne lång, sträcka. Det gick bra men ibland stannade hon och satte sig på marken och vilade. Det var okej med mig, det fick ta tid! När vi nästan var hemma frågade hon om jag inte kunde bära henne. Jag bär henne INTE i onödan, jag är benhård med det. En treåring ska gå, enligt mig! Dessutom har jag ont i ryggen och vill inte belasta den ännu mer. I dag föll jag för hennes vädjan när hon på allvar verkade trött efter att ha promenerat längre än hon brukar så jag lyfte upp henne och bar henne den lilla biten som var kvar hem....då kom orden som gjorde att mitt hjärta smällte som en glass i solsken!

- Jag älskar dig....jag älskar dig.....jag älskar när du bär mig!

Hon borrade in sitt lilla ansikte mot min hals. Jag vet inte, men helt plötsligt orkade jag mer med ryggen än någonsin tidigare.

Mitt hjärta! Min älskade dotter!

7 kommentarer:

  1. Åhhh MYYYYSSSSS!!! Helt underbart att få sådan bekräftelse av sitt barn! Kärleken är ovillkorlig och det är så fantastiskt och hisnande på samma gång!
    I morse låg Stella och kliade mig på armen och ryggen... Sedan sa hon "Min tur mamma, klia min rygg". Hon är så gosig och nära så hjärtat smälter!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Hon är det sötaste lilla troll med bus i blicken din flicka.Så fina kläder hon har. Hjälmen är bra när ni cyklar
    //Carina

    SvaraRadera
  3. Å lilla Lova
    så himla söt
    du är=)=)
    Inez och tant
    Sandra sitter
    uppe och Inez
    är galen på
    sin mamma och
    vägrar sova=(
    Jag ska prova
    bada henne i
    baljan och sen
    massera henne
    med varm olja
    Kram Sandra=)

    SvaraRadera
  4. Kärlek är underbart! Kärleken från och till ett barn är fantastisk!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Vet Du vad Jennie, hade Jag haft en sådan underbar mamma som Lova har så hade Jag också sagt att Jag älskade henne, ofta, ofta!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Du verkar vara en helt fantastisk mamma med mycket kärlek och det märker nog Lova. Därför får du tillbaka det du ger
    //Carina

    SvaraRadera
  7. Tack för alla fina ord, det värmer mitt hjärta!
    Kram till er alla

    SvaraRadera