söndag 1 april 2012

Bloggen är kapad av en mycket skicklig terrorist

Heeeeej! Lova här, det är inte en dag för tidigt eller vad säger ni? Att kapa mammas blogg, alltså! I dag har jag och mamma, mormor (som ni ser i bild) och hennes väninna Lisbeth varit på outlet i byn. Mormor skämde bort både mig och mina kusiner till den milda grad att mamma häpnade. Jag fick leksaker....ja, jag fick fylla stora påsar med leksaker. Mamma och mormor påstod att det var billigt. Den finaste saken jag fick var ett hästhuvud på skaft som jag rider runt på. Den hittade vi i Brios butik. Där var så mycket människor där inne att jag inte brydde mig om att hoppa av vagnen. Det var ganska tryggt att bara sitta och titta på vimlet utan att befinna sig i det. Jag ville ju inte komma ifrån mamma.

Det var stor skillnad på vädret i dag och i går. I går kunde jag gå i min tunna kappa och plocka vårblommor, men i dag var det den tjocka jackan som gällde. Mamma till och med köpte en filt åt mig i byn för att värma mina ben. Jag hade ju inga termobyxor på eftersom mamma missbedömde vädret big time! Efter ett tag i butikerna köpte mormor korv med bröd till både mig och mamma, man blir hungrig av att shoppa! Jag frös så att jag skakade och samtidigt som jag åt korven höll mamma mig mot sin famn och tog sin jacka på båda sidor om mig som skydd mot vinden. Där satt alltså jag, skyddad från väder och vind, och åt min korv. Mamma fick äta sin korv kall långt senare, ooops!

I går var vi på lekplatsen en sväng mamma och jag! Vi praktiskt taget bor där, som ni kanske har förstått. Mamma säger att lekplatsen är vår trädgård eftersom vi inte har någon egen. När jag kommer dit vill jag alltid gunga först...i bebisgungan! Mamma tycker att jag är för stor för den nu. Det tycker då rakt inte jag. Är jag för stor för den, tycker ni? Jag tycker jag sitter bra i den, vad gör det om man skrapar i fötterna i sanden litegrann? Kolla bilden.....

På outleten hittade jag en fåtölj i grön sammet som jag gärna hade tagit med mig hem. Tyvärr passar den inte i vårt hem, sa mamma! Vaddå passar? Passar hit och passar dit. På mitt rum passar det mesta, tycker jag. Nallen i bild fick jag av mormor. Hilma, min kusin fick också en. Jag har döpt henne till Holly och hon har redan smutsat ner sig om tassarna. På MJ Färg, där mamma fastnade ett tag bland påskpyntet, hittade jag ett lekbord som var jätteskoj. Jag fattar inte varför vi inte kan ha ett sånt hemma.

Jag har haft en kul dag och ikväll var jag så trött att jag stupade i säng, bokstavligt talat!
Ser ni min fina rosa/vit randiga mössa? Den är borta! Jag måste ha tappat den. Mamma letade som en galning, men jag har trollat bort den. Jag vet inte hur jag ska trolla fram den igen dock.

Mamma ska köpa en ny, sa hon!


4 kommentarer:

  1. Fantastiskt vilken heldag ni haft:) Många fina bilder på Lova också. Vi åker hem om ett par timmar för Henke ska ju spela match sen. Vi ska försöka få i oss lite lunch utmed vägen ungarna lär vi skrika och gapa när vi kommer till Mc donalds så det blir väl där vi äter. Kramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Oj så roligt du haft Lova och så fin du är på bilderna. Bra att du kapade mammas blogg;)/Kajsa

    SvaraRadera
  3. Nä men vilken dag du haft lilla vän. Du är så fin på alla fotona och jag tycker också att du passar bra i gungan. Kapa mammas blogg fler gånger!
    //Carina

    SvaraRadera