lördag 14 april 2012

Facebook-skadad i en liten by, så här kan det låta!

- Men var det inte de som byggde hus där vid sjön?

- Jo, och han hade en tjänst på Sparbanken men blev uppsagd när han slog huvudet i skyltfönstret fem gånger

- Ja, just det, det kommer jag ihåg nu när du säger det!

- Hade inte de ett barn med Downs syndrom också, som hette Oskar?

- Jo det har de. Hon är kusin med min svärmor om jag inte minns fel!

- Jaha, där ser man! Huset brann väl upp sedan? Någon sa att någon hade tänt fyr, mordbrand! Jag vet för att jag pluggade ihop med denna någons fru och hon berättade detta för mig.

- Tänkte på det, hon Susanne som du pluggade med på Komvux fick inte hon sitt näsben spräckt en fredagskväll när puben stängde?

- Nej, nej...hon spräckte ju det själv för att hon ville ha ett lite råare utséende! Så jävla stört!

- Hon har varit tillsammans med byhåle-Jocke i fem år nu, fattar inte vad hon ser hos honom!

- Nej, det kan man ju undra. Är inte han släkt med byhåle-Kalle? De har ju ganska lika namn?

- Jo, visst är de släkt...de har till och med barn ihop!

- Barn? Hur gamla är de då? Meeen vääänta nuuu....är de släkt och har barn ihop? Var har du läst det?

- På facebook!

- Jaha, där ser man!

- Får man ha barn ihop när man är släkt? Bara undrar, för Lindas pappa har ju barn med sin kusin Lilly, visste du det?

- Näääee, men det är väl en jävla ålderskillnad på dem? Han sitter väl på kåken nu?

- Jaja, det har han gjort i ett par år. Linda har gett upp på honom för hon har en speciell sjukdom som gör att hon inte kan finnas i närheten av kriminella.

- Å, fan! Trodde de var tighta för hon lägger alltid ut massor med foton av sin pappa på fejjan!

- Jag kan ju ha läst fel, men jag tror att det stämmer för Lelles och Elles mamma sa något om det när hon låg på BB och min kusin hälsade på

- Vänta lite...har hon fått fler barn? Det har hon inte skrivit något om på fejjan!

- Vaaa? Fan va konstigt att man inte lägger ut bilder på sitt tredje barn om man lägger ut på de andra två.

- Är du säker?

- Ska jag ringa henne och fråga?

- Men blir inte det lite fel, vi känner ju inte henne så väl?

- Men jag är jättegod vän med henne på fejjan!

- Är du? Jag har inte fått någon vänförfrågan från henne.

- Hon är rasist, tror jag!

- Jaha, konstigt hon är adopterad själv.

- Ja, från Finland ja!

- Näääeee, det är inte samma person vi pratar om då!

- Vem pratar du om då?


GÄSP OCH SUCK I KVADRAT

9 kommentarer:

  1. Som man känner sig själv känner man andra......

    SvaraRadera
  2. Oj, någon blev trampad på tårna, tog åt sig och blev sur! Jag har inget Facebook-konto och vill helst inte befinna mig i sådana här diskussioner därför drar jag till lite i överkant och gör en parodi på dem i min blogg...för att folk ska skratta...de som tar åt sig kanske skulle kunna någon som låter som "dem där uppe"?

    Alla som har Facebook konton låter givetvis inte så här, men bor man i en mindre by är chansen större och ännu större blir risken om man redan från början var en sladdermaja !


    Härligt att kunna driva någon att kommentera! Vad tycker ni andra, tar ni illa vid er eller kan ni skratta?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag hajade skämtet och skrattade gott:) Som du säger så trampade du nog någon stackare på tårna men om den personen känner igen sig i beskrivningen ovan är det inget annat än sorgligt;) Kramkram Mia

    SvaraRadera
  4. Det är ju själve fan att du inte ska kunna skriva nåt med attityd eller ironi utan att någon anonym jävel ska skriva nåt elakt. Verkar som många läsare vill ha idel rosa moln och solsken. Du är modig som vågar skriva som du gör och det är det jag gillar med din blogg/ Kajsa

    SvaraRadera
  5. Bor i Osby och tycker du har rätt Jennie

    SvaraRadera
  6. Du kära anonyma läsare, blev Du lite stött? Lät det precis som dig? För det Du gör med den där kommentaren är enbart att bekräfta att det där tyvärr verkar stämma in på just dig.
    Men lite beundrar Jag dig allt, att du faktiskt ORKAR lägga ner energi och tid på att läsa Jennies blogg (och dessutom göra dig besväret att kommentera!)då Du uppenbarligen inte gillar henne, för det hade aldrig Jag pallat.

    Puss & Kram till dig Jennie!

    SvaraRadera
  7. Mia, du hajade skämtet ja, haha!

    Kajsa, vet du... Jag känner exakt likadant, att skriva med ironi eller att skriva något som sticker ut från vad jag brukar skriva innebär ofta att jag får tåla en spydig kommentar! Men då låter jag den vara kvar, svarar på den och rycker på axlarna och går vidare.... Annars hade jag aldrig orkat eller vågat skriva blogg:)

    Anonym, jag hoppas det inte är fullt så illa som jag skrivit med tanke på att jag överdrivit rejält;)

    Jannika, jag tror precis som du att någon blivit trampad på fötterna;) vissa orkar tydligen kommentera för att få skriva något elakt! Tur att jag är av den typen som inte bryr mig:)

    Ja vissa inlägg man skriver som hade tänkt roa kan istället provocera, det är ganska kul egentligen när man tänker på det...hur det skrivna ordet kan missuppfattas! Hur som helst kommer jag fortsätta både skriva med ironi och det som för mig är humor:) alltså, kommer jag fortsätta provocera en del som läser också!
    Kram till er alla

    SvaraRadera
  8. Hahahaha.. Visst är Osby hääärligt! Alla känner alla ;)

    Kram

    Stina

    SvaraRadera