tisdag 10 april 2012

Ge mig fler presenter




















Lova och Hilma tittar förväntansfullt upp mot sin mormor och morfar! Lova till och med sträcker ut armarna och vet exakt vad som väntar!

I dag har Lova firat sin födelsedag här hemma och nästan hela familjen var samlad, så när som på min bror som arbetar i Oslo och inte är hemma just i dag. Synd, men så är det! Allt har gått relativt smärtfritt men nu sitter jag här och är förmodligen en av de tröttaste i kommunen. Det tar på krafterna att ordna barnkalas för 12 personer med både varm mat och tårta men med syrrans (Josephine) hjälp gick det bra. Jag vet inte hur det hade gått annars. Maten och fikat blev bra men som vanligt gjorde jag för mycket så nu står jag här med rester i kylen som vi får äta i morgon. Meningen var att jag i år bara skulle bjuda på tårta och kaffe, men eftersom valet föll på att fira Lova i dag på hennes födelsedag så fick det bli något varmt då kalaset började klockan 17.00. Det hade känts fel att bjuda på enbart tårta klockan 17.00 mitt i veckan. Nej, något varmt kvällsmat-liknande ville jag att gästerna skulle få och så blev det!

Bilderna samlade jag i inlägget nedan!

3 kommentarer:

  1. Jag skickar ett stort grattis här med till 3-åringen! Jag förstår att du är trött, kalas är roligt med intensivt! både före, under och efter!
    Du är så duktig och genomgo Jennie, kämpar på!
    KRAM!!

    SvaraRadera
  2. Du är en ambitiös person
    //Carina

    SvaraRadera
  3. Tack, så snällt sagt Caroline:) Jo jag kämpar på men som tur är har jag bara ett barn som firar sin dag;) Tänk om jag hade haft tre som du;) Visst, det är tufft att vara ensamstående men det kunde varit värre...finns alltid de som har det värre!

    På vissa plan är jag ambitiös, ibland går det överstyr, på andra plan tar jag det väldigt lugnt;)

    Kram på er

    SvaraRadera