torsdag 19 april 2012

Presenter till en treåring!





















Kakor/praliner i trä från Lekvira med bricka. Kakfatet kommer från Koizol och det fick Lova i julklapp
Ett par av er som läser har undrat vad Lova fick i födelsedagspresent när hon fyllde 3 härmodagen. Jag lovade att återkomma med det och gör det här! Hon fick en badrock från TittiBus, låtsaspraliner/kakor i trä från Lekvira, plastbricka till sitt lilla kök från Lekvira, kritor och andra färgpennor, målabok, prinsesskrona, pärlbrickor, pärlor att göra halsband och armband av, tallrik och bestick till dockan, ett litet kaffeservis i porslin, kläder från Villervalla, badsuit från Molo, figurer Barbapappa, ett spel där man fiskar efter små fiskar som gapar ett ett par sekunder, fiskespelet tror jag bara att det heter, uppblåsbara leksaker för stranden i sommar, en peng av min farbror Gert, pengar på sitt fondsparande av sin morfar och mormor och farmor, samt gammelmormor!

Vilken lyckost hon är som har så många som spar pengar åt henne! Det är en fin present inför framtiden då det finns viktigare saker att bekosta än pärlbrickor och målarböcker;) Jag är så otroligt tacksam gentemot alla som vill spara pengar åt henne.

Av sina äldre kusiner Ebba och Agnes fick hon några riktigt fina egengjorda alster bland annat en bok med urklipp på olika hundar som Ebba gjort i skolan. Så fint att man fäller en tår! Tyvärr var det för stressigt (läs jag var stressad;)) just när de kom och lämnade över det, men på kvällen satte jag och Lova oss ned och tittade igenom boken med hundar och nu ligger den sparad i mappen med barnens alster. Jag skulle dö rakt av om jag blev av med den. Jag har också fått ett påskkort som Ebba själv gjort och det var det sötaste jag sett på länge. Foton i all ära, men deras handgjorda saker är minst lika kul att spara!

Pengen från min farbror Gert ska gå till en ny bok och ett pussel har Lova bestämt;)

5 kommentarer:

  1. Vilka bra presenter Lova fick! Jag håller med dig, de presenter som barn gjort själva är väldigt speciella. Jag blir så rörd av deras omtanke, de har gjort det de tycker om.
    Kram (de där pralinerna ser goda ut, maken sa mums)

    SvaraRadera
  2. Å då blev väl den lilla donnan lycklig? Så många fina saker. Mina mor och farföräldrar har också sparat till mig. Det gjorde att jag slapp ta fulla studielån när jag pluggade:)/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Sandra, tror dock inte maken din hade sagt mums om han tog en smakbit...men visst de ser jättegoda ut;)

    Sandra och Kajsa, ja visst var det mycket fint hon fick, hon blev överlycklig!!

    Kajsa, att slippa ta stora lån när man pluggar är guld värt:)

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Det var banne mig inga dåliga presenter. Då har hon och göra nu?
    // Carina

    SvaraRadera
  5. Hon blev glad och har sysselsatt sig varje dag nu med presenterna:)

    Kram

    SvaraRadera