tisdag 17 april 2012

Zzzzz

Det värsta med att somna klockan halv åtta på kvällen tillsammans med sitt barn är att man troligtvis vaknar vid halv elva eller tidigare. Då är man inte utvilad utan bara akut kissnödig och har ont i hela kroppen. Man tittar upp och undrar varför det blivit så mörkt i rummet och vad klockan har blivit. I går hände det mig och vid halv elva i går kväll tassade jag tyst ner på undervåningen för att släcka en lampa och dra igen ett fönster som varit öppet för länge. Sedan, efter tandborstning och toabesök, var det bara att tassa tillbaka upp och hoppa i säng. Om jag somnade? Nej, såklart inte! Det slutade med att jag sträckläste en bok och drömde sedan om bokens rollinnehavare hela den resterande natten. Så det kan gå!

3 kommentarer:

  1. Vad var det för bok?
    Du hade gärna fått komma hit och ta Grodis som tvärvägrade att somna förrän vid halv två. :/ ;)
    Hoppas att du haft en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Det måste varit en spännande bok:) Jag somnar också så i bland och det är inte kul:(/Kajsa

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen en både bra och spännande bok som jag kan rekommendera "Flickan med snö i håret" av Ninni Schulman
    Sandra, skicka hit Grodis här, det går så bra så;)

    Kram till er

    SvaraRadera