torsdag 10 maj 2012

En ny bekantskap, en ny planta och en trött dotter

En solrosplanta som precis tittat upp ur jorden, så liten och skör, fick följa med hem från dagis i dag. Det är Lovas, hon har planterat den. Jag axlade just det tunga ansvaret att hålla den vid liv. Nåde mig om jag inte gör det. Det var en trött Lova jag fick med mig hem i dag, hon somnade utan protester nu ikväll. Visserligen protesterar hon aldrig när hon ska lägga sig, däremot kan hon stiga upp ur sängen och leka på sitt rum när hon tror att jag inte hör;) Det gjorde hon inte i kväll. Inte heller blev hon törstig eller sällskapssjuk. Hon sa godnatt mamma-älskling och somnade. Min fina tjej! Jag fick dåliga nyheter i förmiddags men eftersom jag tror att det finns en mening med allt som sker så tror jag inte att de var så dåliga trots allt! I eftermiddag blev dagen precis så bra som jag hade förväntat mig och lite till. Den innehöll förutom en rekryteringsmässa en ny bekantskap och ett besök på Ikea för att ta en fika. Det var jag, Stina och Charley!

Charley är ny!

Varför ligger det en Damernas ovanför texten? Jo för att det är just Damernas som jag ska lusläsa ikväll. Det är inget medvetet val egentligen, utan jag fick prenumerationen när jag svarade på Premiepensionsmyndighetens enkät på nätet. Nu ska jag kika i tidningen och så återkommer jag med ett litet omdömme om tidningen. På teve har jag Lets Dance!

13 kommentarer:

  1. Ahaa en ny manlig bekantskap:) Vad kan detta betyda;)Lycka till med solrosen
    //Carina

    SvaraRadera
  2. Jag kan lova dig Carina på heder och samvete att det inte betyder någonting, hahaha ;)

    SvaraRadera
  3. Hur var tidningen? Jag har en förutfattad mening att den är full av reklam, 60% ungefär, en massa skitsnack och smala tjejer. :) Rätt eller fel?
    Jag hoppas att solrosen blir lång och ståtlig mot slutet av sommaren.
    Fika på IKEA, nu börjar jag bli smått galen. Vi skulle eventuellt ha åkt dit immorgon men det tar för lång tid att både ta en tur där och lasta ved och fika hos kompisar.
    Ny bekantskap, Charley, hund?
    Hoppas du har en fin dag, Jennie! Fint att läsa att du ser positivt på det negativa som for in i ditt liv.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Så är det en man eller en hund? ;) kramkram nyfiken Mia

    SvaraRadera
  5. Bara för att stilla Marias nyfikenhet, jo det är en man men inte min man;) En ny bekantskap bara!

    SvaraRadera
  6. Ok ingen ny rosenskimrande kärlekshistoria på gång då. Så synd;)
    // Carina

    SvaraRadera
  7. Haha så nedrans synd för jag går ju bara och väntar på att du ska bli förälskad och sprida lite löööööövvve här på bloggen;)

    SvaraRadera
  8. Mia, då får du vänta länge, det kan jag lova dig;)Kram

    SvaraRadera
  9. Sandra förresten....jag glömmer ju svara dig pga av Mias förargliga kommentarer;)Blev det något Ikea? Det är inte så kul att behöva stressa när man väl kommer dit så det bästa är nog om man tar dagen till det! Jag kan säga att när det gäller tidningen Damernas så har du inte fel;) Reklam, reklam och åter reklam...de första fyra uppslagen var ren reklam...sedan varvades reklam med lite blingbling och massor med modereportage som kändes...inte jag! Smala tjejer fanns det gott om ja och en och annan tvättbräde-man;) I tidningen fanns i och för sig del ett av Åsa Larsssons roman "Kvinnor som hatar män" och eftersom jag ska få tre nummer så kanske jag får läsa en hel bok i tidningen...det vore ju inte så dumt;)

    Förväxla nu inte boken med "Män som hatar kvinnor" av Steig Larsson;)

    Kram på er alla

    SvaraRadera
  10. Ja det var en trevlig eftermiddag vi hade igår! Roligt med nya bekantskaper också ju. Say no more! ;)
    Amelia är min favvotidning. Den har allt! Mode, inredning, personliga reportage, resereportage, recept m.m. Hoppade på en prenumeration nyligen, man fick 5 nr för 99:- och en massa presenter som jag ju inte kunde stå emot: ett lipgloss, ett body butter fr The Body Shop, ett virkat vitt sött kuddfordral och en jättefin silvrig ljusstake. Sen när jag har fått mina 5 tidningsnr så går jag ur igen, moahaha! ;) Har ju inte råd just nu att prenumerera hur länge som helst..

    Ha de gott!

    Kram

    Stina

    SvaraRadera
  11. Hahahah;) Amelia är en av de tidningar som jag har en stående prenumeration på. Gillar den skarpt!! Mama är en annan favorit:) Kram

    SvaraRadera
  12. Vaddå förarglig kommentar;)

    Amelia äger!!!!

    SvaraRadera