onsdag 15 september 2010

Underbara morgonstund - not!

Flera av er skulle säkert tycka att det är förmiddag nu vid halv tio, men för mig är det fortfarande morgon oavsett var jag är någonstans, på jobbet, hemma eller i sängen. Jag är ingen morgonmänniska, det är bara att konstatera. Under min uppväxt försökte mina föräldrar "förändra" mig. De sa att nu är du ju en bra bit över tonåren, inte kan du ligga till 10-11 om dagen! Jo, visst kan jag det. När jag sedan flera år efter detta kunde trycka upp den nya forskningen i ansiktet på dem, den som visar att människor ofta är antingen eller och att man föds på ett visst sätt, sedan dess har det varit tysta! Jag sitter uppe när det är tyst, lugnt och mörkt, jag njuter av lugnet. Jag tar en kopp tee och bara är! Morgonen för mig är stressig, jobbig och i bland överdjävlig när jag inte haft disciplin nog att lägga mig i tid kvällen innan. Att komma upp och komma till jobbet i tid är dock inga problem. Sådana saker är för viktiga för att strula med! Vid första alarmet från min mobil är jag uppe ur sängen, så är det! Men vaken, ja det är jag först vid denna tiden;)

I går bestämde jag mig angående overall till Lova. Det blev en röd med reflexer från Didriksson, modell Aspen. Nu är den på väg i posten! Hoppas den är lika snygg och bra i verkligheten. I eftermiddag ska jag och Lova åka och hälsa på Hanna och hennes lille Leon. Han är några månader äldre än Lova och en riktig charmör. Det ska bli kul att träffa dem igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar