lördag 30 oktober 2010

Ändrade planer!


Jag hade tänkt mig en tråkig lördag hemma i soffan men hamnade på Halloweenparty bland häxor, skelett, onda drottningar och mantelklädda ondskefulla monster. Huuuaaa!!! De utklädda var söta barn i blandade åldrar vars föräldrar hade kämpat på ganska bra med både utklädnad och sminkning. Föräldrarna som också var utklädda stod för lekar, matlagning med Halloween-tema,spökhistorier utomhus kring lägerelden och spökpromenad där man bland annat fick syn på en grav med en uppstucken hand;) På graven stod RIP, Här vilar Putte....men inte så länge till! En helkväll för barn med andra ord!! Hur hamnade då jag på festen? Jo, jag hängde med när syrran skulle hämta sina flickor, men vi blev kvar mycket längre än väntat. Innan barnen skulle hem fick de hämta en varsin godispåse i en liten bod. I boden satt djävulen själv såg det ut som! En man som var mycket fint sminkad med horn i skallen som såg så äkta ut att vi fick titta en gång extra. Kul att se föräldrar engagera sig så för sina barn.

4 kommentarer:

  1. vad härligt! =)

    Hålle med dig helt i förra inlägget! Varför lyfta fram en alkis. Mycket märkligt beteende.

    Kram


    ps. tack för att du lugnade min nyfikenhet =) .ds

    SvaraRadera
  2. Glad halloween:) /Kajsa

    SvaraRadera
  3. Kiqi: Nej precis, ett märkligt beteende! KRAAAM

    SvaraRadera