fredag 29 oktober 2010

Härliga fredagskväll

I kväll har det varit fullt ös i köket. Kastruller har skramlat, ugnen har stått på och massor med nyinköpta ingredienser har trängts på köksbänken. Allt från blåbär och citroner till färskost och oxfilé. Per har varit i farten! En köttgryta som kokte både länge och väl fyllde hela lägenheten med sina underbara doft. I morgon får jag veta vad den smakar. I ugnen stod blåbärs-cupcakes som skulle serveras med lemoncurd. Per åt två stora själv så att de var nog goda. Jag däremot hoppade över till förmån för chips som jag varit sugen på hela veckan. En synd får räcka! Frågan är dock hur länge jag kan låta bli cupcakesen i frysen, hmm!

Dagen har varit urusel. Jag fick mens, halsont och locket för öronen är envist kvar trots upprepade försök med revaxör, tryckutjämning (ni vet, när man håller för näsan och blåser allt vad man kan) Resultatet? Nothing!! Jag har till och med sköljt med vatten och inget händer. Att det skulle vara en propp är uteslutet. Varför skulle jag få en propp i båda öronen samtidigt? Någon sa att det kan bli så i samband med en förkylning så det är väl den förklaringen som ligger närmast till hands. Som det känns nu så skulle jag lätt kunna sälja mina öron till högstbjudande...jag menar, hur kul är det att gå omkring med en känsla av att det sitter en stor glaskupa över huvudet;)

Sedan har det ju varit IDOL i kväll men jag vet inte, jag får helt enkelt inte den feel-good-känslan i år. Jag har ingen favorit och jag skulle inte lipa mig halvt fördärvad om jag missade ett avsnitt. Som det är nu tittar jag mest av gammal vana. Lova var inte lika negativ, hon till och med dansade till några av de första bidragen innan det var dags för sängen. Yr i huvudet och magen full av riskaka, några chips och frukt somnade hon som en stock kl 20.30. Inte ens ett sökande-efter-napp-uppvak har vi fått vara med om än och klockan är 23.30. Bra kväll!!
Per har somnat på soffan! Han ser ut som om han blivit överkörd av ett tåg. Förmodligen drömmer han om däckbyten och bromsbyten. Jag bara väntar på att jag ska få ett sömndrucket uttalande om hur man kollar oljan på bilen.

Jag borde lägga mig. I morgon ska vi hjälpa mamma och pappa med huset och trädgården!! Det passar mig utmärkt - frisk luft och motion!

Ha en alldeles underbar helg mina vänner

4 kommentarer:

  1. Jag känner samma när det gäller idol/Kajsa

    SvaraRadera
  2. idol är kass denna säsong tyvärr men jag gillar Peter jhide=) kram från sandra

    SvaraRadera