tisdag 26 oktober 2010

Listan!

Det var länge sen jag körde en lista så här kommer en!


Frukost: Knäckebröd med mjukost, tee med mjölk. Lova fick sin vanliga mjölk/fil drink med smörgås.

Efter frukost: Satt jag i soffan som en zombi och önskade att jag fick sova liiiite till. Lova for runt på golvet, byggde med klossar och läste i sin bok om Barbapappa. Efter att tag vaknar jag till liv, tar upp lunch ur frysen, pratar med syster i telefon och letar som en tok efter en räkning som kom med post i går och är spårlöst försvunnen i dag, hmmm!

Strax innan lunch: Ringer jag Per och frågar om han ska komma hem på middag och om han kan stanna till och köpa fler blöjor till Lova. Lova har fullt upp med att misshandla katten, riva sönder toalettpapper och prova sina gummistövlar. Jag borstar Lovas tänder! Det går sådär!

Lunch: Per kommer hem med för små blöjor! Vi äter, köttfärssås med pasta. Till det vatten med limeskivor! Lova äter dåligt, kladdar mest:( Per berättar helhjärtat om sitt företag, jag lyssnar med halva örat, bokstavligt talat, på grund av delvis lock för öronen. Jag äter mer än jag bör. Per får plötsligt bråttom, det kommer en kund klockan ett, säger han!

Efter lunch: Lova dammar soffbordet med en våtservett, jag röjer upp på diskbänken. Jag lägger Lova som somnar direkt, YES!! Äntligen lite egentid! Jag ringer ett par samtal men får inte tag på rätt folk. Jag kollar mina mail, kollar min mob efter missade samtal. Samlar ihop tvätt på ovanvåningen,slänger tomma flaskor som stod i duschen, konstaterar att kylskåpet behöver rengöras. Telefonen ringer. Jag hämtar posten. Grannens unge knackar på dörren och undrar var Bosse finns. Jag säger att han sover i soffan och vill inte leka just nu.

Just nu: Per har kommit från jobbet, duschat! Han förbereder kvällens middag. Lova frågar efter napp. Jag bloggar!

2 kommentarer: