onsdag 27 oktober 2010

1 2 3

I dagarna har vi tränat 1 2 3, jag och Lova! Det går bra. Lova säger "ett" alldeles tydligt och rent, men när vi kommer till 2 börjar hon skratta och slåss. Som om jag skämtar med henne. Två är svårare, mycket svårare. Tre säger hon vissa gånger när det passar henne. Jaja, en vacker dag ska väl även tvåan sitta;) Eftersom syster Johanna och hennes Kim varit i Ullared i dag så var det jag och Lova som hade hand om Ebba efter skoldagens slut. Ebba är 7 år och syrrans äldsta. Hon är söt som socker, smart och har koll på läget. I dag hade de pratat om FN i skolan och Ebba kunde en hel del. I affären skulle hon välja mellanmål och det slutade med att vi köpte frukt till fruktsallad och både jag, Lova och Ebba åt massor. I djuraffären Animalix letade vi efter ett nytt halsband till katten Bosse som sprungit bort sitt gamla. Under tiden som jag jämförde halsband tog Ebba med Lova runt i butiken. De stötte på ganska många djur och det var med skräckblandad förtjusning som Lova såg först fåglar sen fiskar. Det är en sak med fåglarna på himlen, men när de kommer så nära som i burar rakt framför en....ja, då är det en annan femma, tycker Lova;) När vi ändå var där passade vi på att köpa ett stort ben till familjens hund Johnsson! Han hade ju trots allt legat själv hemma hela förmiddagen! Tyvärr var benet roligare än att gå ut och göra sina behov, så vi fick göra två försök innan vi kunde åka därifrån. Nu är syster och Kim snart hemma och de hade shoppat mest teknik. Ebba ska få platt-tv med väggstativ i julklapp! Väggstativet hittade de på Ullared.

"Bonde söker fru" går på tv:n och det är så fruktansvärt pinsamt! Jag vet inte om jag ska skratta åt eller gråta för de medverkandes skull. Herregud!!!

2 kommentarer:

  1. Bonde söker fru är nog ett av de mest pinsamma program som går på tv. Ensam mamma söker också. Alltså fattar de inte hur de gör bort sig. Henry räknar inte heller till tre men han tjötar om allt annat. Det är någon svordom också som han lärt sig av Malcolm. Malcolm sa till Henke i går att han var en j-a barnrumpa. Undrar vem som sagt det först;)Man undrar vas som sägs på förskolan. Kramkramkram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja sjuuukt pinsamt är vad det är:) Vad som sägs på dagis behöver jag inte oroa mig för...än!! :) Barnrumpa, haha!!!
    KRAAAM

    SvaraRadera