onsdag 13 oktober 2010

Som julafton i oktober!

I kväll åkte jag och Lova till mina föräldrar eftersom mamma kom hem från Ullared med många kassar fulla. Lova och Hilma fick sockor, vantar i olika modeller (bra att ha på dagis), våtservetter och kalasbyxor. Allra lyckligast blev dock Lova av ett 3 -pack nappar. Hon slet dem ur handen på mamma och sprang bort till mig i soffan och med ögon som klot skrek hon
-Bappar!!!
Hon kunde knappt tåla sig när jag öppnade dem och lyckan var total. Hon hade en i munnen också, så man kan säga att hon hade händerna fulla. När hon fick en egen ask i plast att förvara dem i trodde jag hon svimmade av lycka. Tänk vilket lättroat barn jag har! Från en trött snorig tjej i förmiddgas till en lycklig tjej på en eftermiddag är inte illa! Vem var det som sa att alla tjejer/flickor/kvinnor går igång på shopping? Han var nog ganska klok ändå;)

5 kommentarer:

  1. hi hi vad underbart alltså!! :-)
    Jag vill med att min mamma åker till Ullared. Det kommer nog dessvärre aldrig ske eftersom hon har den felaktiga uppfattningen som skapades efter ett besök för kanske 15 år sedan att det stället bara har skräp.
    Jag fick i alla fall 4 bodysar från Lindex idag. Och en kasse med mat. Och en middag till hela familjen. stek såhär på en onsdag. Färdiglagad. Det var också snällt.
    kram!!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha.. men sötaste då =)

    Mama kallar nappen för "tapptapp" hon. SÅ kul att se barns olika uttryck för samma sak.

    kramar

    SvaraRadera
  3. Caroline, Jo men där är ju mycket skräp också;) Det gäller att orka gå där, leta...och förhoppningsvis fynda. Vissa saker är jättebra till det pris de har, men det gäller att veta lite i förväg vad man är ute efter också. Det är lätt att plocka på sig saker för att de är billiga, men kvalitén då???
    Jag och Per åker dit när vi kommer där förbi på våra resor mellan Skåne-Göteborg och nu har vi varit där så ofta att vi går rätt in och tar det vi ska ha och inte mer;) En stek är inte fy skam, mmmm va gott!Vardagslyx så det smäller om det! Jag fick också en body från Ullared i går med Alfons Åberg. Den var väl inte jättesnygg, men det är när man ser en body i storlek 86 som man förstår hur stor ens lilla bebis blivit:)Den får ligga som ett extraplagg på dagis!

    Kiqi, haha "tapptapp" vilket sött ord!! Jag tror det är min förtjänst att hon säger just "bappe" för jag säger det själv också;)

    Tjejer, jag var inne på FL nyligen. Vår tråd är ju fullkomligt död nu:( Tur att vi har bloggarna att läsa i. Det är dessutom trevligare än FL, tycker jag!

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Naaaw, sötaste ungen:) Har hon flera nappar i sängen som Henry? Han har dem som gosdjur;)

    SvaraRadera
  5. Haha, ja hon brukar ha en i munnen och en i handen när hon lägger sig. Då har hon två så blir det lättare att alltid hitta någon när hon vaknar mitt i natten;)

    SvaraRadera