torsdag 14 oktober 2010

En Marimekkoskål fick byta plats!

I dag ändrar jag här hemma, nåt ska man ju göra när ens busunge är hemma och är sjuk. Grejen är den att det busiga försvinner inte riktigt ändå. Lova vill fortfarande klämma och känna på allt sådant som hon inte får. Nu senast, en Marimekkoskål i glas som pryder fönsterkarmen. Nu får den alltså byta plats till en mer säker plats nämligen insidan av köksskåpet. Lite synd, men en vacker dag kan jag plocka fram det igen. Marimekko är en klassiker som håller i tiden. Jag fick två fina skålar av min syster Johanna, en grön och en gul i glas. Båda på fot! Jättefina att severa karameller i eller varför inte att pryda fönsterkarmen med? I går när jag skulle lägga mig fick jag en idé om hur jag skulle kunna göra om sovrummet. Den tanken ville liksom inte riktigt försvinna ur huvudet, så den var nog bra! Jag ska måla ränder på de korta sidoväggarna! Just nu har jag en mörk chilliröd färg som fond till det vita, men jag har aldrig riktigt gillat den. Nu ska jag in med en svart nyans i ränderna. Jag har en svart ljuskrona i taket och svarta väggfasta hyllor. Jag tror detta kan bli tjusigt! Vitt, svart och chillirött i kombination!

Fina vännen Nikolette har lovat att hon ska sy gardiner och kuddfodral till Lovas rum. Två mattor till ovanvåningen ska handlas in, en stor rund svart fluffig matta till badrummet och en vit/grå randig långmatta till lilla hallen. Hallen är ljust stålgrå! Hallen där nere som är i samma grå färg ska få en långbänk utmed väggen. Bänken ska vara förvaring och sittplats. Ovanpå ska jag ha IKEAS fårskinn i grått. Risken är att Bosse, katten, kommer se detta som sin nya sovplats och så kommer katthåren vara ett ständigt problem.

Ja som ni hör så har jag lite planer på gång. Det är inget ovanligt när det gäller mig. Sedan kommer ett problem - det ska göras! Jag ska åka runt och handla sakerna, hitta energi till att måla sovrummet och hålla Per på gott humör under tiden;) Per är nämligen av den ståndpunkten att lägenheten är helt ok som den är och att inget mer ska göras förrän vi hittar ett hus. Visserligen har han delvis rätt i det. Det är ju en hyreslägenhet och just målandet på väggen är förbättringar som vi bjuder fastighetsbolaget på. Vi kommer aldrig att bli ersatta för det, men å andra sidan, det är ju mitt stora intresse - inredning!

Så INTRESSEKONFLIKT på hemmaplan!!!

2 kommentarer:

  1. Låter som det kan bli snyggt i ert sovrum/Kajsa

    SvaraRadera
  2. Ja det tror jag med om det nu blir av;)Ha det gott!!!

    SvaraRadera