torsdag 7 oktober 2010

Sorg i mitt hjärta!

I morgon begravs min och mina syskons gamla dagmamma och mammas moster Maiken. En mer godhjärtad och klok kvinna får man leta efter. Det är med sorg i hjärtat som jag tar mig till kyrkan i morgon men samtidigt är jag glad för att hon fanns i vår familj och att jag fick växa upp med henne vid min sida efter skoldagens slut. Hon tog oss till sjön när det var fint väder, hon plockade svamp med oss i skogen, visade oss korna i hennes hage och bakade glutenfritt bröd till mina tvillingsystrar. Eftersom vi var fyra unika individer, jag och mina syskon, var det självklart för Maiken att se till att var och en hade det pålägg vi ville ha till frukostmackan. Behöver jag säga att bordet var välfyllt? På eftermiddagarna väntade hon med disken tills vi åkt hem. Vårt bästa kom alltid i första rummet.

En underbar person med ett stort hjärta har lämnat vår jord!

Vila i frid

4 kommentarer:

  1. Å va tråkigt vännen:(

    *STYRKEKRAMAR*

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar! Jag tror definitivt hon är på ett bättre ställe nu/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Tack!! Du, det tror jag också:)

    SvaraRadera