tisdag 12 oktober 2010

Personlighetstest

Jag fick en idé när jag läste min vän Kiqis blogg (se min länklista) och tänkte att jag skulle testa göra en personlighetstest. Här är resultatet jag fick.

Vem är jag/min personlighetstyp:

Varmhjärtad, nogrann och populär. Sätter andras välbefinnande före mitt eget. Stark pliktkänsla. Ansvarsfull. Värdesätter traditioner och trygghet. Vill vara till nytta för andra. Behöver uppmuntran för att må bra. Välutvecklat sinne för form och funktion

Karriärer som hade passat mig enligt testet:

Lärare
Sjuksköterska
Administratör
Hemkunskapslärare
Barnomsorgspersonal
Familjerådgivare
Präst
Socialarbetare
Tandsköterska
Redovisningsansvarig
Religionslärare
Talpedagog
Hemmafru
Receptionist

Mina tankar kring detta resultatet!

Jag tycker att det stämmer bra med vem jag är, eller rättare sagt hur jag uppfattar mig själv. Jag kan ju inte svara för hur andra uppfattar mig. Jag är en godhjärtad person med stor pliktkänsla. Nogrann och ansvarsfull, japp, speciellt på jobbet! Trygghet och traditioner, ja tack! Jag bryr mig mer om andra än mig själv och vill hjälpa andra in i det sista, helt klart! Populär vet jag inte, men hoppas ju att jag är det, hihi;) Jag behöver höra att saker och ting jag gjort är bra av de jag älskar som familj och vänner. Då växer jag! Form och funktion - Jag ÄLSKAR färg, form, inredning, trender. Jag får ofta tankar kring hur jag skulle kunna göra saker i mitt hem snyggare och jag blir oerhört lycklig inombords av vackra saker och i synnerhet av vackra hem. Jag var inne på att bli inredningsarkitekt på fullt allvar!

När det gäller yrkesvalen har jag arbetat som lärare/pedagog under en period, undersköterska under studietiden (nästan sjuksköterska hihi!), vikarierat extra inom barnomsorgen under studietiden. Det enda jag inte alls kan se mig som är präst. Hemmafru vore kanske inte så dumt;)

3 kommentarer:

  1. Ja det känns som att beskrivningen passar väldigt bra in på dig =)

    VI fick en del samma yrken ser jag. Jag tror socialarbetare eller familjerådgivare hade något för dig. Jag kan se dig som präst faktiskt. Baserat på din lugna och tillmötesgående personlighet. Du är en varm person liksom!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Skulle också vilja testa både mig och Henke.Du har alla kvalitéer som en bra kompis ska ha i alla fall så mycket kan jag säg. Känns som du alltid har ett tröstande/snällt/peppande ord till mig och du menar det du säger. Önskar jag var så osjälvisk. Du fick väl mycket kärlek när du växte upp? Kramkram Mia

    SvaraRadera
  3. Kiqi, ja familjerådgivare skulle jag nog kunna tänka mig om jag hade orkat plugga igen;) Känns ju som att jag pluggat tillräckligt efter alla år på Universitetet:) Det ska mycket till för att jag sadlar om helt! Präst, haha, tror du verkligen det? Tack för komplimangerna:)Kram på dig


    Maria, kolla Kiqis blogg, där finns länken! Jag testade Per också;) Det stämde bra på mycket. Tack snälla du för alla fina ord!! Jo jag fick mycket LOVE under uppväxten. Jag har två underbara föräldrar. Kram på dig

    SvaraRadera