onsdag 24 november 2010

Dagens rapportering från min vintervita värld

Full vintermundering!! Varm kappa, varm vintervit kofta, svarta tights med skinninslag på knäna och de snövita bootsen från Timberland.


I dag har jag sett till att få vara ledig. Jag, syster Josephine och pappa har nämligen varit i Kristianstad på sjukhuset. Pappa hade en tid bokad och vi följde med som supportrar!
Jag lämnade hemmet 07.45 utanför låg snön vit, det gnistrade och yrde! Att åka till sjukhuset tog lite längre tid än vanligt på grund av väglaget men klockan 09.15 kunde pappa anmäla sin ankomst i entrén och sedan tog vi hissen till våning tre. När pappa var i säkert förvar hos personalen åkte jag och syrran in till centrum och botaniserade runt i butikerna. Att julen närmar sig är påtagligt. Överallt finns julklappstips och tomtar. En sak som alltid dyker upp innan jul är parafym-avdelningarnas paket med parafym, duschcreme och deo. Allt i ett paket! Det är en klassiker och känns, tycker jag, fruktansvärt tråkigt att både ge och få i julklapp. När vi kom till inredningsdelen på Åhléns valde de att locka med nedsatta priser på skålar i glas. Förra säsongens! Ja, alltid är det någon som gör ett klipp så här innan jul. I klädbutikerna verkade det vara ulliga vamra koftor, mössor med fuskfäls och flanellskjortor för hela slanten. Rätt som det var dök jag på ett par ursöta skor i svart lack med rosett till en liten Lova! Och köpte dem! Perfekt till vinterns kommande fester, löd mitt argument till varför jag skulle ha dem och visst alltid lurar man någon. Jag lyckades ju lura mig själv;)
Av shopping blir man hungrig, det är vedertaget! Därför åkte vi tillbaka till sjukhuset och deras nya restaurang/fik. Där beställde vi en varsin panerad spätta med kokt potatis, remouladsås och sallad. Samma som vi senare beställde in även till pappa. När han var mätt och belåten åkte vi hem igen genom det snövita vinterlandskapet

4 kommentarer:

  1. Låter som att ni hade en trevlig dag! Jag är nog en av dem som faktiskt tycker om att få parfym-deo-lotion-kittet i julklapp. om det är en doft jag gillar och som passar mig vill säga.
    Jag hoppas det gick bra för din far på sjukhuset!
    kram!!!

    SvaraRadera
  2. Jo det var en bra dag, allt gick bra på sjukhuset:)Skönt!! Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Lådor med parafym ect. är inget för mig.Hatar att få sånt men med tanke på att Henke ofta ger mig middagar så att han själv också får nytta av det(snålaste killen jag vet) så behöver jag inte oroa mig;)

    SvaraRadera
  4. Maria: Hahahahha, neeeej men så snål är han väl ändå inte Henke? Det är tanken som räknas vet väl du? Kraaaaaam

    SvaraRadera