tisdag 9 november 2010

Ja tack, doktorn!

Sent i eftermiddag fick jag en akut tid till doktorn för att jag så innerligt vill att den här öron-historien ska få ett slut! På danska (hjälp) förklarade han för en gravt döv person (läg jag) att du borde inte tryckutjämna, bara gapa stort med jämna mellanrum;) Mmhm, ok! Sedan, fortsatte doktorn, ska du inte ta de näsdroppar sköterskan ordinerat dig. Av mig ska du få både tabletter och en annan typ av näsdroppar sen ska du se att det släpper. Okej, då kör vi på det! Lova och jag hoppade på cykeln och åkte ner på apoteket för att handla mina nya mediciner! Håll tummarna nu;) Maskinerna blev inkopplade sent i eftermiddag och har gått varma hela kvällen. Faktum är att de går fortfarande och klokan är 00.46 på natten. Jag fick en tvätt-psykos;) Jag tvättar gardiner, Pers arbetskläder, sängkläder och ett par filtar. Det tar sin lilla tid!! Inte nog med att jag tvättar, jag har städat hela toa så att den skiner! Det är inte klokt vad mycket man kan få uträttat när en viss dam sover!! När jag ändå höll på rensade jag ut leksaker ur Lovas lektält som hon ändå inte leker med längre, bebissaker!

Nu får jag allt skärpa mig och hoppa i säng!

2 kommentarer:

  1. hahaahahaaha danska e inte kul när man är mer eller mindre döv! Stackare kramkram Mia

    SvaraRadera