söndag 21 november 2010

Jag kan inte bestämma...

Det är så oerhört svårt att välja kaffeservis till Lova tjugo år innan hon ska använda det. Snudd på omöjligt! Vi i denna generationen vet mycket väl vad som händer med glas, tallrikar, koppar och annat som vi fått med åren blir av om vi inte gillar det. Nämligen längst in i skåpet! Vi törs inte slänga det om i fall mormor eller moster som samlat till oss i alla år kommer och undrar var servisen finns. Ellerhur? Det är ångestframkallande. Och nu ska jag utsätta Lova för samma dilemma? Lovas farmor vill samla, jag sa ja. Jag ångrar mig! Jag hittar ingen kopp som jag tror hon kommer vilja ha om 20 år. Farmor börjar bli otålig, för nu är det snart jul och Lova ska få en kopp med fat. Presentkortet Lova fick när hon fyllde 1 år (det som skulle vara till en kopp när jag hade bestämt mig) ligger fortfarande i en låda och väntar. Mina föräldrar och min mormor öppnade en sparfond till Lova när hon döptes. Min plan är nu att få svärmor att sätta in pengarna där i stället eller öppna en egen fond. När Lova flyttar hemifrån kan hon handla sin egen servis, det måste vara det bästa!

2 kommentarer:

  1. förstår att det är svårt. Jag samlar inget till M och H. De äe ju killar också o då blir det ännu svårare!! De får köpa sånt själva. Vi sparar pengar till dom Kramkram Mia

    SvaraRadera