fredag 5 november 2010

Lättare stunder har jag haft!

Jag skakar en aning, jag har förmodligen en släng av ångest light;) Jag tröstäter, just nu glass tidigare i dag godis. Jag tänker för många oundvikliga tankar, tittar på gamla foton från den tiden och frågar Per hur han tar det hela. Han verkar mindre berörd än jag. Han som är göteborgare!?! Det är inte klokt! Han bryr sig mindre än jag. Behöver jag skriva att han funnit sig väl i lilla hålan och öppnat sin efterlängtade verkstad? Jag däremot, trivs lite överallt. Jag trivdes i Växjö under de åren jag pluggade, jag trivdes i Göteborg och nu trivs jag i lilla hålan. Lilla hålan har fin natur och en fin sjö. Jag har familj och gamla vänner här. Här finns inga parkeringsböter så långt ögat når, man behöver inte ens leta parkering. Man får grymma villor för pengarna och folk hälsar på varandra på byn!

Hur bra det än kan låta...och är, Göteborg hade DET och det går inte att komma ifrån!

Patetiskt eller? Nu tar jag en skopa glass till!

5 kommentarer:

  1. Vännen va tråkigt att du känner så!
    Kanske har du en ledig helg och kan ta en sväng upp hit snart? Så du botar din värsta längtan?! ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ja absolut, jag ska f-n i mej ta en hel vecka snart och bo hos svärmor i Kungälv. Därifrån ska jag och Lova ta bussen till Götet varje dag och bara botanisera runt i butiker, fika med vänner (med dig och Vilmer bland annat)och supa in hela atmosfären, hahaha;)
    KRAAAM

    SvaraRadera
  3. Förstår dig! Tycker ni ska flytta hit igen så vi kan leka med varandra. Saknar våra promenader i slottskogen på kvällarna, våra fnittriga vinkvällar på Linnéterrassen och Henry saknar sin tjej Lova;)

    SvaraRadera
  4. Glass är bra att döva känslor med. Det har jag gjort ett x antal ggr/Kajsa

    SvaraRadera
  5. Hahha, hade missat detta sista:) Ka tänka mig att du tycker det min vän:) Jag saknar också allt kul vi hittade på!!! Lova saknar Henry och Malcolm också, men jag visar ofta bilder på dem och säger deras namn!

    Kajsa, glass är bra!!

    SvaraRadera