fredag 5 november 2010

Postkodsmiljonär!

Ja det är i alla fall vad jag hoppas bli! I går köpte jag nämligen två lotter på vårt postnummer av en envis telefonförsäljare. Som en extra bonus skulle jag få två påslakanset i ekologisk bomull värda 900 kronor. Jag slog till! Mamma var här precis och hämtade min lilla bustjej, de skulle gå på marknad. Det innebär välförtjänt egentid och vila till mig. Inget jobb i dag! Per är hemma och fixar lunchen, så inte ens det behöver jag bemöda mig med. Livet är bra härligt! Det är fredag, vi ska vara hemma i tv-soffan och förhoppningsvis komma i säng i vettig tid. I morgon bär det av till Göteborg för att tömma lägenheten i Linnéstan! Jag har nära till tårarna redan nu, undrar hur det ska sluta i morgon?

Kommer jag stå där som en instabil lipsil framför andrahandsgästernas chockade miner? Vad kommer de säga för att försöka trösta då? Tre killar i 20 års åldern och så jag, den ledsna småbarnsmamman, 30 plus och förmodligen lastgammal i deras ögon. Jag kan se scenen framför mig. Jag måste göra allt för att undvika den.

JAG SAKNAR GÖTEBORG och alla fina vänner jag har där uppe! Jag saknar tiden jag hade på västkusten, livet då det var nära till stora shoppingcentra och uteserveringar, fina slottskogen som låg kring husknuten och när man kunde välja dag för Liseberg efter väder och vind. Skärgården på sommaren, alla minnen! Utsikten från Skansen kronan och ett glas rödvin en sommarkväll, de skrangliga spårvagnarna som räddade mig vid hällregn. När vi åkte ut med båten på havet och fiskade krabba som sedan levde en stund i vår köksvask innan Per stoppade ner dem i kokande vatten. Jag var gravid och spydde av den illaluktande krondillen som vi använde vid kokning, lipade som ett barn när de stackars krypen fick sätta livet till i skållhett vatten. Det var tider det...

I år SKA jag till julmarknaden på Liseberg, bara så att ni alla vet;) Förra året svek jag Liseberg till förmån för Huseby i Småland, det var närmare! Men det var inte bättre, inte under några omständigheter. Jag ska också julshoppa i Nordstan och äta thailändskt på mitt favvohak. Dessert på Avenyn! En del av mitt hjärta kommer alltid att tillhöra GÖTEBORG

5 kommentarer:

  1. Och då hoppas jag att du kommer på julfika hemma hos mig med!! jag bjuder in er redan nu, julfika i Billdal för tre (Per och Lova o du då alltså ;-))!
    Att säga Ja till något innebär ju alltid att även säga Nej till något annat. Du sa ja till Skåne. Till att ha din familj när. Men då nej till Göteborg.
    Dessa val i livet...
    Men du verkar ändå flyta med livet på ett behagligt sätt, även fast jag får intrycket att "fröken duktig" ibland tar överhand över Jennie. ;-) (Det här med att säga ja igen, då säger du ofta nej till dig själv...)
    Så med andra ord, säg nej lite oftare (och då Ja till dig själv) åk på julmarknad och fika i Billdal, och köp den en mac air, så har jag löst livets stora gåta för dig!
    Något annat än mac är bara otänkbart. Köpte en stationär mars 2009 och har inte ångrat mig en sekund. Aldrig mer PC!!!!!! Det är en fröjd att få jobba med mac.
    puss o Kram o trevlig helg!!!
    ps du är välkommen hit på fika om du hinner i helgen, inget besvär vore bara ROLIGT! ds

    SvaraRadera
  2. Vi kommer också att vara i Linné imorgon. Hela familjen Sharp ska klippa sig på Salong Edward.

    SvaraRadera
  3. Caroline: Tänk, jag kände på mig att du skulle slå ett slag för mac, och jag förstår dig, det är en superdator som många älskar. Jag önskar att jag hade en! Men det är dyrgripar och jag har en klåfingrig dotter som redan förstört lite teknik här hemma, bland annat just min dator. Hon välte den i golvet, därav flimret på skärmen:( Men som sagt, en ny dator ska det bli!! Tack för inbjudan till fika:)tyvärr tror jag inte vi kommer hinna...vi ska nämligen (om vi hinner) äta middag med ett kompispar plus att jag har en eventuell fika inbokad med en kompis. Det kommer bli tight i morgon och lastbil med släp är bara hyrt till en viss tid! Som jag sa till Kiqi, jag är bra sugen på att åka upp en vecka och bo hos svärmor i Kungälv. Under den veckan ska jag bara ägna mig åt kompisar!! Julfika däremot skulle vara trevligt!! Det tror jag säkert att vi kan planera in när det är Lisebergs julmarkand
    KRAAAAM

    Therése (fint namn förresten, jag heter också det Sara Jennie Therése), försöker fundera ut om jag vet var den salongen ligger men kan inte placera en Salong Edward:) Smidigt att boka in hela familjen på en och samma gång! Hoppas ni blir nöjda. KRAAAAM

    SvaraRadera
  4. Caroline, jag glömde ju svara på typ hälften av det du skrev;) Förrvirrande! Jo, på tal om "fröken duktig" så får jag nog erkänna att du har rätt på den punkten (om jag hade kunnat göra en skamsen gubbe här så hade jag gjort det, haha)

    SvaraRadera
  5. Va synd på datorn! Hoppas du hittar en som du trivs med. Lycka till i lotteriet/Kajsa

    SvaraRadera