söndag 7 november 2010

Min dag!

- Körde till Pers verkstadslokal och tömde lastbilen på möbler och kartonger (Per tog de tunga sakerna)

- Dammsög en utomhusmatta i gräsgrönt som vi haft på ballkongen och la den under fåtöljerna i Pers kundhörna. Han blev skitsur, det var inte fint nog! Han slet bort den.

- Packade vår bil full av småsaker, körde hem det och lastade in prylarna i vårt källarförråd

-Tog upp en del till lägenheten (sånt som jag vill använda igen)

- Ringde på bärhjälp för diskmaskin och torktummla. Syrrans Kim kom och hjälpte Per upp med maskinerna i lägenheten. Lovas kusin Ebba kom och underhöll Lova

- Plockade, fixade, gjorde middag (jag gjorde middagen, hör och häpna!), städade undan

- Aktiverade Lova

- Rengjorde en byrå som jag ska ha i klädkammaren, fyllde den med kläder! Hängde in rentvättat som jag inte hann i går kväll

- Städade skafferiet och satte in alla mina kokböcker (det var en del böcker)

- Rengjorde och oljade en stor tung skärbräda i ek som gästerna inte använt! Perfekt, jag hade glömt att jag hade en sådan

- Gjorde ett extra utrymme för alla Lovas saker i ett köksskåp (palstglas, tallrikar, muggar osv) Allt på en och samma plats!!

- Städade ett köksskåp med plastsaker från Tupperware

- Mätte och funderade över var jag ska ha två små väggfasta hyllor i vardagsrummet. Rengjorde dem!!

- Körde två maskiner disk med saker som ska upp i skåpen eller till Pers verkstad

- Telefonen ringde, snackade lite skit med syster Johanna

- Hittade en ljuslykta från Orrefors som jag inte visste att jag hade. Satte i ett värmeljus och tände den!!

- Går omkring och retar mig på att det fattas en liten koppling för att tvättmaskin och tummlare ska kunna kopplas in på plats. Det står i hallen och tar plats, grrrr:(

- Funderar över en stor byrå i ekfanér från IKEA. Frågan är var gör vi av den? Går den att använda till något?

- Kollar igenom dagens reklam i brevlådan!

- Slänger massor med skräp

- Rensar en blomma från vissna småblommor och vattnar den. Rengör krukan!

- Sätter mig ÄNTLIGEN i soffan och bloggar ett inlägg


Åååå mina fötter och min rygg!!

3 kommentarer: