fredag 17 december 2010

Det lackar mot jul...

I dag är det fredag men inte mycket kvar av denna dag, dagen då det är exakt en vecka kvar till jul! I morgon bitti börjar jag jobba tidigt och förbannar det faktum att jag jobbar helger! Om jag inte hade jobbat denna helgen hade det varit Göteborg och jul på Liseberg som hade stått på planeringen. Nu får jag inte riktigt ihop det hela. Dagarna innan jul går ovanligt fort. Varför är det så? Är det för att vi just nu går och väntar in något? Det brukar ju snarare vara drygt att vänta in, eller? Jag hinner inte tänka och jag är så oerhört glad att jag har allt fixat inför julen utom maten. Maten kan jag ändå inte göra mycket åt, den ska vara färsk helst! Per kommer att få göra den klar den 23 och 24 och får förhoppningsvis lite hjälp av svärmor som kommer ner den 23. Själv jobbar jag den 23....ja, varför inte? Jag kan lika gärna jobba ihjäl mig...tycker ni inte? (Nu var jag ironisk, sorry) Uppesittarkväll med svärmor...nja, kanske....om schemat vill mig väl annars kommer jag med andan i halsen lagom till julbordet den 24.

Julen då? Ja den firar jag hos mamma och pappa med Per, Lova och svärmor. Fler blir vi nog inte till maten. Lugnast så! Lagom till juklappsutdelningen åker vi till syster Johanna med familj och tar emot tomten, äter julgröten, spelar julspelet och intar den sena julfikan! Det blir en vit jul (tror jag) det blir en vacker jul, det blir Lovas andra jul....det blir en händelserik jul med nära och kära!
Den 25 fortsätter vi med helkväll hos mina föräldrar

Julen är vacker!

3 kommentarer:

  1. Fullt ös medvetslös!

    SvaraRadera
  2. Ni får det mysigt över jul hör jag! Ta hand om er och andra/GOD JUL önskar Kajsa

    SvaraRadera