måndag 20 december 2010

Eftermiddag måndagen den 20 december

Det är måndag! Någon påminde mig om att det är näst sista veckan på detta året. Ett år av mitt liv....av Lovas liv. Det känns aningen stressande, tycker inte ni? Men så ska man inte tänka! I stället läser jag med glädje alla julkort som dimper ner i brevlådan. Det som kommer mest långväga är från Österrike och min kompis där! Lova fick ett julkort av sin mormor och morfar som spelar julmusik. Hon fattade tycke för det direkt och när hon tröttnade på det så fick jag inte tyst på musiken. Jag öppnade kortet, stängde det. Gav upp tanken på att behålla det helt. Slog på det med ett köksredskap. Tror ni skiten slutade spela? Nej! Då fick jag pilla in fingrarna mellan bladen och kortsluta musiken. Dra sönder kopplingen. Då blev det äntligen tyst! Till lunch blev det något så kulinariskt som korv med pulvermos. Per blev sådär glad, men Lova strålade. Ja man kan ju inte glädja alla! Lova älskar korv och står vid skärbrädan och tigger när jag skär upp korven. Hon har till och med lärt sig att säga korv! Potatismos med lingon är också smaskens enligt Lova. Hon klämde ner hela den stora portionen i lilla magen och nu sussar hon sött i sin säng. Katten däremot verkar ha fått jordens depression på grund av vintervädret. Det finns inga möss och fåglarna är få! Han sitter i fönstret och går ibland en runda till matskålarna, men sedan fönstret igen. Hans blick är tom. Han jamar som om hela världen gått under. I bland springer han en snabbis ut snön för att sedan komma tillbaka och jama utanför ytterdörren. Stackars vår Bosse! När Lova vaknar ska vi gå till posten och hämta paket. Vi ska handla mat och hälsa på mamma och pappa som är hemma och julstädar huset....och förhoppnngsvis få lite fika, något varmt!

2 kommentarer:

  1. Inget lätt kattliv nu inte! M och H är också stora korv fantaster;)

    SvaraRadera
  2. Tror de flesta barn gillar korv:) Sa Henke att jag ringt dig i går? Du var på gymet och tränade din deffade kropp, sa han! :)
    Kraaam

    SvaraRadera