tisdag 14 december 2010

Första kyssen!

Ojojoj, första kyssen! Finns det någon som minns den? Inte jag i alla fall. Kan det ha varit med min första pojkvän Martin från Kristianstad? Jag var 14 då! Det verkar sent ellerhur? Kysste jag inte någon innan 14. Vem var det i så fall? Fast det är klart nu är det en kyss vi snackar om, inte en oskyldig puss. Oskyldiga pussar delades väl ut till höger och vänster i mellanstadiet eller? Efter ett "ja" på "Får jag chansen på dig?" så blev det säkert en puss också. Men den där riktigta första kyssen måste ha varit med Martin. Martin var fyra år äldre och hans kompis hade både körkort och bil. Det var stort då! Jag och min kompis Anna Andersson åkte omkring med dem, tyvärr minns jag inte namnet på den andra killen. Det är kanske lika bra det, han körde nämligen som om han stulit bilen, vilket han mycket väl kunde ha gjort. Vi hade inte en aning om vilka de var när vi träffade dem! I alla fall, vi stämde träff och Martin och jag blev ett par...i ett par veckor eller så! Spännande men knappast hållbart med fyra mils avstånd när man var 14 år. En gång tror jag att jag var i Kristianstad och träffade honom. Då tog jag bussen tillsammans med en annan kompis.

Vilka minnen, det är ju inte klokt!! Undra om Anna minns?

1 kommentar: