fredag 10 december 2010

I min väska!

I ett förvirrat tillstånd har jag råkat skriva om mina syskon när jag inte skulle. Enligt listan skulle jag skrivit om syskonen i dag. Jaja, nu blir det väskan istället. Jag hoppade helt sonika ner ett steg. Här har ni min vita skönhet! I den finns Lovas termobyxor, Lovas hårklämmor och hårsnoddar, en kam, hårolja, två klänningar, två par strumpbyxor (allt Lovas), plånbok,nycklar och en kalender. Anledningen till att jag packat min väska som om jag och Lova ska rymma är att jag och Lova i dag har varit och tagit foto hos syster Johanna. Fotograf var exet Daniel. Han tog foto på Lova i tomteklänning, svarta strumbyxor och lackskor. Andra outfiten var en mycket fin finklänning!?!?! och silverkalasisar och lackskor. Ja, vi får väl se vad det blir av detta! Förmodligen ett kollage eftersom hon var fin i båda klänningarna. För att få de där perfekta fotona hoppade vi, sjöng, gjorde grimaser och skrattade hysteriskt som om vi nyligen rymt från psykiatrin. Vi plockade fram barnasinnet, jag och Johanna! Lova älskade det och skrattade och hoppade. Yeeeaah, mamma has gone bananas! Tjohoooo! När hon hoppade blev det ett gäng suddiga bilder, men emellanåt tittade hon upp, stannade och skrattade med hela ansiktet. Det var de bilderna som förmodligen kommer att hamna i kollaget. Som rekvisita fick hon en knallröd marimekkoskål med snacks och julgranskulor i skinande rött och vitt (varav en gick åt skogen). Detta blev fina detaljer och bidrog med lite julstämmning.

Resultatet? Ja, det delar jag med mig av senare!

Efter fotograferingen blev det julfika med pepparkakor och clementiner, tee och kaffe! Jag, Daniel, Johanna och hennes vän Hanna satt och tjattrade en stund innan det var dags för nästa anhalt. Pers verkstad! Där skruvades det på en stor Mercedes med sprucken backspegel. Jag antar att det inte var det som var huvudproblemet, men eftersom jag vet lika lite om bilar som Per vet något om....det som jag vet...så var backspegeln det som mina ögon först sökte sig till.
- Vad har hänt här? var det jag fick fram
- Inte fan vet jag, de har väl backat mot en stolpe eller nåt!
- Vad gör du där nere...där under?
- Jag kollar bromsarna, de behöver nog bytas!
- Mmhmm, vems är bilden då?
- Ah, nån gubbe som var här!
- Ska du med hem på lunch?
- Har ätit!
- Vi tar bilen, jag och Lova...ska vi hämta dig vid fyra...eller fem kanske?
- Ska kolla en grej så jag åker med hem

och det var då det hände....

Lova tittar på sin pappa och säger

- Ska koa e gaj


Ehhh va? Va sa hon? Upprepade hon det du sa nyss? Ja det jävlar gjorde hon, hahhahaha!
Per skrattade, jag skrattade och Lova tittade förvånat på oss! What did I do???


Vi åkte hem på lunch!!

4 kommentarer:

  1. Haha.. så underbart! Man måste verkligen börja passa sig för vad man säger runt sina små nu har jag märkt. Allt efterapas och tas efter. Hur kan dessa små liv var så uppmärksamma!

    Inte lite grejer i väskan nä.. hihi..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja ellerhur? Bäst att knipa, hihi;) Nej, en sån här lång emning har jag inte hört innan. tre ord!!! Två ords-meningar kommer mer och mer, men detta? Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Åååå va fint lilla stumpelisa! Hahaha säg som det är Per att det är du som slagit sönder backspegeln. Sötte pannbenet i spegeln när du reste dig upp eller? Hälsa Per att han ska sluta ljuga från Maria

    SvaraRadera
  4. Ska hälsa han det du!! :) Du har nog rätt;)

    SvaraRadera