torsdag 16 december 2010

Sömlös natt och tidig morgon!

Det är torsdag morgon och vi är vakna sedan fem jag och Lova. Lova har terroriserat katten, vält ut mjölk, spelat crazy penguin på min mobil och delvis tagit på sina kläder själv. Ungefär två sockar kom rätt sedan blev det pannkaka med resten. Lova är 20 månader och har kommit på att man kan spela crazy penguin i sin mammas telefon. Det är bra musik, färgglada bilder och massor med pingviner som skuttar omkring och busar med isbjörnar. Om man trycker på en viss knapp så hjälper man pingvinerna att fånga isbjörnar och när en isbjörn fångas låter det ett jättekul POOUUNNG! Lova är kär! Hon är fast! Nu väntar vi mest in tröttheten, eftersom jag är ledig i dag så ska jag med nöje gå och lägga mig när Lova gör det! Det förtjänar jag med tanke på att jag rest mig ur sängen inte mindre än fem gånger i natt, då sista gången var vid fem och jag gav upp:) Min lilla buse kan ha seperationsångest trodde de på dagis och när jag tänker efter sitter hon just nu gärna i knät på mig....mer eller mindre jämnt! Det är många tårar och många rop efter mamma och pappa. Det tillhör utvecklingen, sa de på dagis! Okidoki, säger jag och ögonen går i kors!

3 kommentarer:

  1. Va sött att hon spelar på din telefon=) Kram

    SvaraRadera
  2. Kl fem? Nu vet jag varför jag inte fått barn, haha!/Kajsa

    SvaraRadera
  3. Sandra: Ja ända tills hon slänger den hårt i golvet;)

    Kajsa: Det finns mer positivt med barn än negativt;) Lovar dig!!

    Kraaaam

    SvaraRadera