torsdag 16 december 2010

Julshopping i byn!

Här är Pers fina mössa från Klädkammaren!

I går, sen eftermiddag, tog jag mig en promenad i iskylan till byn, vilket inte är några längre sträckor eftersom jag bor 10 minuter från byn. Väl där gick jag först till sömerskan eftersom jag inte ville gå runt och bära påsen med tyger som jag hade med mig. För det ringa priset om 250 kronor skulle sömerskan sy en gardin till Lovas rum som är två meter lång, samt en tygvepa på två meter som ska hänga på väggen som en prydnad. Sedan var det dags att köpa julblommorna och det var då tanken slog mig. Kyla! Blommor tål ju inte kyla, jag kanske inte kan gå omkring med dem ute hur länge som helst. Jag får göra de andra ärrenden först. Jag köpte mössa till Per och varmfodrade vantar till Lova som lekt bort de hon hade. Eller också är det någon lycklig själ som lagt beslag på dem på dagis. Vem vet? När jag köpte mössan till Per var det inte under några omständigheter ett säkert köp så kvittot höll jag hårt i. Det är svårt att köpa åt någon annan och modellen var kanske inte rikgit "Per", men han godtog den!


När jag kom till blomsteraffären hittade jag en fin vit amaryllis som ännu inte slagit ut (därför är den inte mycket att visa på bild än) Jag köpte också tre stycken vita hyacinter samt lite tillbehör till planteringen. Mossa var det stört omöjligt att få tag på då det var en bristvara i handeln på grund av den kalla vintern. Den lilla mossa som kom in till butiken var de tvungna att använda till sina egna kreationer. Jaha, så kan det vara! Jag får väl ge mig ut och skrapa mossa från någon stenmur i trakten;)


När jag kom hem väntade Per och Lova med varm mat på spisen!

2 kommentarer:

  1. Det var en snygg mössa. Jag har också hört att det är brist på mossa=( Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Snygg mössa! Den liknar min faktiskt/Kajsa

    SvaraRadera