söndag 26 december 2010

Svärmor åkte hem!

Svärmor har åkt, vardagen har tagit över, om man nu inte ser till de chockladaskar, pepparkakor, glöggflaskor och julostar som trängs i vårt skafferi och i kylen. Hyacinterna luktar och Lovas julklappar ligger utspridda över hela golvet. Det finns apelsiner kvar på fruktfatet! Nog är det lite jul kvar i luften och i kväll blir det Janssons till middag så det här med vardag är inte helt och hållet sant....inte än! I morgon öppnar Per verkstan igen, jag jobbar och Lova ska på dagis. Först då är det i sin ordning igen! Ja, eller ordning och ordning. Det tar ett par dagar att smälta det här. De små tomtarna från Rolf Berg som varit strategiskt utplacerade lite varstans i kök och vardagsrum åkte i och för sig in i julförrådet. Jag är så himla rädd att Lova slår sönder dem! De fick vara uppe i max 4 dygn detta året, alltid är det nåt! I dag skulle vi ha shoppat på rean, men i denna lilla byn var endast en klädaffär öppen och hade 20 procent på allt i butiken. Svärmor hittade två tunikor i jenastyg och jag nöjde mig med fyra par sockar till Lova. Just denna butiken (Family House, för alla Osbybor) är väl inte direkt butiken som jag hittar kläder i om jag ska vara ärlig. Möjligtvis sockar och vantar, strumpbyxor och sådant till Lova, men annars nej! På väg tillbaka köpte vi med oss grillade kycklingar och potatissallad hem så att svärmor fick mat i magen innan det var dags för bilfärden tillbaka till Kungälv!

Som ni märker har jag fått in ganska många foton från julen, men håll ögonen öppna för just nu är kameran på laddning och sedan ska jag mata in nya i datorn!

Under tiden svärmor var här lärde sig Lova säga farmor och när farmor skulle gå sprang Lova rakt in i famnen på henne och kramade lääääänge! Fina farmor, som både öppnade fond till Lova i Handelsbanken med mer pengar än hon borde, gav henne en fin nalle från Burkowski, sparbössa,två knopp-pussel och en DVD med Nicke Nyfiken firar jul. Detta är farmor, hon är den mest givmilda farmor Lova kan tänka sig. Den bästa!

2 kommentarer:

  1. Snäll farmor, det är annat än M och H farmor som bara köper sockar och sån skit till våra barn:(

    SvaraRadera
  2. Haha, neeeejdå det tror jag inte en sekund på;)

    SvaraRadera