lördag 22 januari 2011

Nej, det blev inget Thailand denna januari-månaden heller!

Pers morfar bor i Thailand. Vi har varit på väg dit många gånger, en gång hade vi till och med biljetterna hemma som vi sålde till högstbjudande på Tradera, men än så länge har vi inte kommit dit. Jag blev gravid, Lova var för liten, och nu vägrar Per stänga verkstan! Januari är en fin månad där nere annars , enligt Pers morfar. Han har bjudit oss till sitt hus, fri kost och logi! Det enda vi behöver är biljetterna för flygresan och det rätta tillfället för att göra en resa på två veckor till ett Thailand som helst ska visa sig från sin bästa sida. Jag trodde kanske att det skulle ske nu, i januari...men no, it did not!!! Till sommaren kanske vi hade haft lättare att semesterstänga Pers verkstad och Lova hade varit ytterligare lite äldre men då är det väl regnperiod i Thailand?

4 kommentarer:

  1. Hej Jennie! Tack så hemskt mycket för gratulationen på bloggen ;-)!
    Nu har jag anlänt till Helsingborg och här rullar allting bara som bara den ;-)
    Kramar till er!! /Bella

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni kommer dit en dag/Kajsa

    SvaraRadera
  3. Bella, ha det fint..jag följer dig på bloggen:)
    Kraaam

    Kajsa, tack, det hoppas jag med.Pers morfar börjar bli gammal. Sist vi såg honom var på Lovas dop sommaren 2009. Kraaaam

    SvaraRadera
  4. Attans då =( Hoppas ni hittar något bra tillfälle framöver.. jag har noll koll på klimat och årstider i Thailand. Däremot tänker jag att vintertiden här är perfekt för solresor. Lite välkommet avbrott liksom..

    kram

    SvaraRadera