lördag 22 januari 2011

Lördagsbesök

I dag har vi haft besök av mamma och pappa!

Mamma hade handlat blöjor till Lova, tre stora paket kom hon med! Man blir bara så glad, dels för att man slipper köpa själv givetvis, men även för att man slipper släpa hem det när man är och handlar. Eftersom vi själva köpte massor med blöjor till Lova i går har vi nu blöjor för flera månader framöver. Kanoners!! Dessutom hade fina mamma handlat ett par ursnygga jeans till Lova på Kappahl som hon kommer bli så fin i! Vi köpte en tårta och bjöd päronen på kaffe, vilket uppskattades. I morgon, söndag, bjuder syster Johanna på tårta och kaffe för familjen eftersom hon fyllde år den 17 januari. Januari är en stor "kalas-månad" i vår familj och först ut är mormor den 2 januari, sedan rullar det på!

Det är lördag eftermiddag, bilen är såld och här sitter vi! Per letar febrilt efter en ny på Blocket, men som jag ser det är det ingen brådska. Jag använder sällan bil, jag går! Jag förstår honom dock, han behöver en bil i arbetet. I kväll var det meningen att vi skulle åkt på bio och ätit middag på restaurang, men Per mår inte helt hundra, så han har tappat sugen! Själv är jag rastlös till tusen! Typiskt!

Vi får väl se hur det hela artar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar